המרכז למייקרים בחינוך

התפיסה החינוכית שלנו עוצבה תוך כדי עבודה ולמידה במהלך השנים, היא מבוססת תפיסות פדגוגיות של למידה ההתנסותית וכמובן מושפעת מתפיסות חינוכיות ייחודיות של העיר תל-אביב-יפו

מוזמנות ומוזמנים להיות חלק מקהילה צומחת של מורות.ים מייקרים בחינוך
אנחנו מאמינים כי בכל בית ספר ומסגרת חינוכית ניתן לקיים למידה התנסותית במרחב מייקרי.
אנחנו יודעים לספק הכשרה מקיפה, למידה של כלים פדגוגים וטכניים.
אנחנו נבנה איתכן.ם את תיכנון הלמידה השנתית/ סימסטריאלית וכלי הערכה.
אנחנו נתמוך בכן.ם לאורך השנה.
וכן… אנחנו יודעים גם לעזור בעיצוב וסידור המרחב כדי לפתוח שנה עם מרחב פונקציונלי ואסטתי בכל תקציב.

לאתר המרכז זמינים בווצאפ
וגם בטלפון: 03-7937108

אז מה זה מייקרים? ומה הקשר לחינוך?

רקע ותפיסות

שנת 2005 מהווה ציון דרך בתרבות המייקרית. בשנה זו יצא לאור מגזין Make ונערכה תערוכת המייקרים הראשונה. פריחתה של תופעת המייקרים, אנשים יצירתיים הממציאים ובונים דברים בעצמם תוך שילוב של טכנולוגיות מתקדמות ומלאכות מסורתיות, התאפשרה הודות לשתי מגמות. האחת קשורה להוזלה משמעותית של חומרים וטכנולוגיה מתקדמת והשניה להנגשת הידע ברשתות החברתיות.

התנועה המייקרית מתאפיינת בסקרנות, חקר, למידה עצמאית ושיתופית ולמידה תוך כדי עשייה. דברים אלו השתלבו היטב בתפיסות החינוך החדשות ואיפשרו להתנסות ולתרגל מיומנויות שידרשו מהלומדים בעתיד לבוא, כל אלה היו זרז להקמת מרחבים מייקרים רבים במערכות החינוך.

בתהליך הקמה והפעלת מרחבים מייקרים בבתי הספר, נשארו מספר סוגיות ללא מענה מספק, שכן המשמעות של הכנסת מרחב מייקרי לבית ספר היא פדגוגית בעיקרה וממוקדת ביצירת החיבורים הנכונים בין הפדגוגיה והתפיסות הבית ספריות לעקרונות העבודה המייקריים.
סוגיות של מה נדרש מבית ספר על מנת להקים מרחב מייקרי? כיצד ואם מכשירים את צוותי החינוך? מה הפעלת מרחב כזה דורשת ברמה האירגונית? האם הלמידה המייקרית משתלבת בתחומי הדעת? האם מייקרס הוא תחום דעת נפרד? כיצד מפתחים פרויקטים מייקרים? מי עושה זאת? כיצד מעריכים פרויקט מייקרי? מה מעריכים את התוצר או את התהליך? שאלות כאלו ורבות נוספות מעסיקות אותנו ואת אנשי החינוך.

צוות הסדנה במרכז פסג”ה תל-אביב-יפו בוחן את הפדגוגיה במרחב המייקרי ומבנה תפיסה תוך מתן מענה לאותן סוגיות.
במרכז מוצעים מסלולי פיתוח לצוותים המבקשים לשלב למידה מייקרית בבית ספרם. המהלך מתבסס על הכשרה התנסותית בעקרונות הפדגוגיה המייקרית בשילוב עם לווי בתכנון ופיתוח המרחב הבית ספרי ודרכי ההוראה מותאמים.