פדגוגיה במרחבי מייקרס

לכנס הראשון של “פדגוגיה במרחבי מייקרס” הגיעו כמאה אנשי חינוך, מייקרים, מורי מורים, אדריכלים ואנשי אקדמיה לדון בסוגיות העולות מתוך החיבור בין תנועת המייקרס לחינוך:
מייקרס כתחום דעת או חוצה תחומים? תפקיד המורה והאתגרים? הערכה במרחב מייקרס? קהילות מורים, ועוד…

הכנס הסתיים בתחושת “תם ולא נשלם”, אלא ראשית מהלך אליו יחברו שותפים המבינים את חשיבות החיבורים בין מייקרס לידע תוכן פדגוגי וזאת על מנת להבטיח שהמרחב המייקרי יהיה מרחב התנסות פדגוגי משמעותי בכל מוסד חינוכי.


הבלוג לפדגוגיה במרחבי מייקרס קחו חלק בקהילה הצומחת שלנו עשו לנו לייק בפייסבוק

 


עיקרי התובנות ממעגלי השיח בכנס 

1 תפקיד המורה במרחב המייקרי? תפקיד המורה במרחב המייקרי, בשלב התיכנון – מחולל למידה, ובשלב ההתנסות – תומך ומנחה
2 אתגרי מורה מייקר מעבר מעמדת מורה לתפקיד מנחה ומלווה למידה
3 אילו עקרונות מנחים צריכים להיות במרחב מייקרי  עשייה, יצירתיות ומתן ביטוי לכול לומד במרחב
4 מייקרס – תחום דעת או חוצה תחומים? מייקרס במהותו חוצה תחומי דעת (בדגש על מיומנויות). אבל מייקרס מאפשר העמקת למידה בתחומי דעת דוגמת מדעים
5 מייקרס – תחום דעת או חוצה תחומים? מייקרס זו תרבות בפני עצמה, יש לייחד זמן ללמידת תרבות זו ודרכי פעולתה
6 שילוב טכנולוגיות במרחב מייקרי שימוש בטכנולוגיה בהתאמה לצורך למטרות ולתכנון ולא כגימיק. הטכנולוגיה מרחיבה את מנעד המיומנויות וההתנסויות בלמידה
7 קהילת מורים מייקרים שיתוף בידע, רעיונות ותוצרים, קוד פתוח מחוץ לכיתה, הפריה הדדית וגם מענה רגשי – תמיכה
8 פדגוגיה מייקרית בחינוך המיוחד דיפרנציליות – התאמה ללומדים על-פי צרכיהם
9 הערכה במרחב המייקרי הערכה במרחב מייקרי מאפשרת שיקוף והמשגה, העלאת המודעות לשיקולי דעת, והפקת לקחים לעתיד
10 האם צריך תוכנית לימודים מייקרית תוכנית לימודים מייקרית צריכה להוות מסגרת כללית שתאפשר בניית תוכנית בית-ספרית מבוססת מיומנויות.