מרחב בריחה 'משחק בתוך משחק'

חדר בריחה (אסקייפ רום(Escape room  הוא חדר המאורגן ומעוצב סביב סיפור מסגרת. בפרק זמן מוגבל על המשתתפים למצוא רמזים, לפענח צפנים ולפתור חידות הקשורות לסיפור על מנת לצאת מתוך החדר הנעול.

מקור חדרי הבריחה הוא במשחקי מחשב מז’אנר “הבריחה מהחדר- Quest”, שיצאו מהמחשב והפכו לחדרים אמיתיים.

חדרי בריחה יכולים להיות כלי הוראתי בעל ערך רב, מורים ותלמידים יכולים “לעוף” גבוה תוך שימוש ביצירתיות, מעוף והרבה אנרגיות חיוביות והופכים את הלמידה לחווייתית ומשמעותית.

במרכז פסג”ה תל-אביב-יפו פיתחנו והקמנו מרחב בריחה ייחודי במרחב פתוח ולא בחדר סגור, המותאם למערכת החינוך ולאילוצי המרחב הפיזי בפסג”ה. המרחב פתוח לאנשי חינוך ולאוהבי משחק אתגרי החולמים לקדם תהליכי הוראה למידה התנסותיים וחווייתיים.

בשונה מחדרי בריחה, הפעילות במרחב מותאמת לששה עד עשרים וארבעה משתתפים ובנויה משני שלבים:

פעילות במרחב הבריחה וסדנת המשך העוסקת בסוגיות נבחרות דוגמת שיתופיות, גמישות, עבודת צוות, חשיבה יצירתית, למידה מטעויות, תפקיד המורה ותפקיד הלומדים. נושאים אלו נבחרים בהלימה לנושאי הפיתוח המקצועי של הקבוצה ומבוססים על ההתנסות במרחב הבריחה.