למידה מעורבת (Blended learning) ניתנת ליישום בדרכים מגוונות,
לפניכם שבעה מודלים עיקריים להוראת Blended, כל אחד מהמודלים יכול להתקיים בפני עצמו, אך ניתן גם לשלב מספר מודלים בו זמנית.
מודל סבב התחנותמאפשר לתלמידים להסתובב בין תחנות על-פי לוח זמנים קבוע, שבו לפחות אחת התחנות היא תחנת למידה מקוונת. מודל זה נפוץ בעיקר בבתי הספר היסודיים, משום שהמורים כבר מכירים את הסיבוב ב”מרכזים “או בתחנות. |
מודל סבב המעבדותהילדים מסתובבים בין משימות על פי לוח זמנים שנקבע. רק שבמודל הזה, הלמידה המקוונת מתבצעת במעבדה ייעודית. מודל זה מאפשר סידורי זמן גמישים עם מורים ומומחים, ומאפשר לבתי ספר לעשות שימוש במעבדות מחשבים קיימות. |
מודל סבב אישיבמודל זה התלמיד עובד עצמאית בין תחנות על פי תכנית אישית שנקבעה לו ע”י המורה או אלגוריתם במחשב. כאשר, בניגוד למודלים האחרים, אין חובה לעבור דרך כל התחנות אלא רק על פי מה שנקבע לו מראש. |
מודל הכתה ההפוכההמודל משנה את מקום, זמן וקצב הלמידה. המודל הופך את הלמידה המסורתית של הקניית חומר ע”י מורה ואת היחסים בין הכתה לשיעורי הבית. הלמידה נעשית בבית שם התלמידים לומדים דרך סרטונים, פודקאסטים או קורסי אוליין והמורה מנצל את הזמן בכתה לא רק להוראה פרונטלית רגילה אלא ללמידה משמעותית יותר, למשימות יישומיות, סיוע, אימון והנחיית פרויקטים ועוד. |
מודל גמישהמודל מאפשר לתלמידים לנוע במרחב וללמוד בהתאם לצרכים שלהם. הם בוחרים מה ללמוד בתאם לצרכים שלהם. הלמידה המקוונות היא “עמוד השדרה” והיא זו התומכת והמאפשרת את סוג הלמידה הזה. המורים מספקים תמיכה והדרכה על בסיס גמיש- לפי צרכי התלמידים בעוד התלמידים עובדים לפי תכנית הלימודים והתוכן. מודל מאפשר לתלמידים רמה גבוהה של שליטה על הלמידה שלהם. |
מודל על פי תפריט/צרכים A LA CARTAבמודל זה תלמידים יכולים ללמוד קורסים מקוונים עם מומחה בנוסף לשיעורים הרגילים המתבצעים פנים אל פנים. הדבר מאפשר גמישות בלוחות הזמנים של התלמידים. בנוסף, קורסים La Carte יכולים להוות אופציה נהדרת כאשר בתי הספר לא יכולים לספק הזדמנויות למידה ספציפיות, כגון חדרי למידה מתקדמים או קורס בחירה מגוונים, מה שהופך אותו לאחד הדגמים הפופולריים ביותר בתיכון BLENDED. |
מודל וירטואלי מועשרהמודל וירטואלי מועשר מהווה אלטלנטיבה לבית ספר מקוון. המודל מאפשר לתלמידים להשלים את רוב הקורסים בבית או מחוץ לבית הספר, אך לעיתים ועל פי צורך יש להגיע לביה”ס למפגש פנים אל פנים עם מורה. בשונה מהכתה ההפוכה, שם מגיעים לבי”ס כל יום ודנים/מעבדים את הנלמד בבית, במודל זה אין דרישה לנוכחות יום יומית בבית הספר אלא רק על פי צורך. |