מכירים את צ׳ארלי צ׳פלין- ענבל טל בית-ספר גרץ
בימים טרופים אלו יהיה נחמד להעמיק את ההיכרות עם מי שהצחיק יותר אנשים מכל אדם אחר בהיסטוריה- צ’ארלי צ’פלין
לשם כך נכיר היום מדיה חדשה – ‘פודקאסט’, או בעברית הֶסְכֵּת. ‘פודקאסט’ היא סוג של תוכנית רדיו המופצת דרך הרשת. בשונה מרדיו, התכניות אינן משודרות בזמן אמת אלא עולות לרשת כפרק בסדרה שניתן להאזין לה בכל זמן נתון. האזינו לפודקאסט על צ׳ארלי צ׳פלין (מאת יובל מלחי)
|
מה היו שיקולי הדעת שלך בתכנון יחידת ההוראה?
“כשתכננתי את המשימה על צ׳רלי צ׳אפלין אלו השיקולים שהנחו אותי:
• חשיפה התלמידים להסכתים (פודקאסטים) – מדיה נפלאה שלא דורשת בהייה במסך ותוכל למלא להם שפע זמן פנוי בימים אלה.
• עיסוק בהומור בימים שלכולנו לא יזיק קצת לחייך, תוך הזמנה לחשיבה ביקורתית ופיתוח תובנות שיוכלו לקחת איתם הלאה.
• היכרות/העמקת ההיכרות עם דמות פחות מוכרת??? חדשה ועם “עולם הקולנוע של פעם” דרך למידה עצמית.
• שיתוף בידע ובבניה שיתופית של מסד? ידע נבנה?
• העלאת המוטיבציה לעבודה מרחוק ויצירת תחושת ביחד באמצעות התשובות/תגובות שמתעדכנות בזמן אמת ויוצרות עניין, התרגשות והנאה.
• פיתוח הסתכלות רחבה ויצירת הקשרים – העיסוק הנקודתי בצ׳אפלין זימן לנו שיח כללי על השימוש באומנות ככלי להעברת מסרים (בדגש על שימוש בהומור).
מה הידע והמיומנויות שרצית להקנות לתלמיעדים באמצעות המשימה?
• העשרת הידע הכללי והיכרות עם דמות אייקונית אשר השפיעה רבות על ההיסטוריה של תעשיית הקולנוע.
• התובנה כי שימוש בהומור יכול לסייע בהתמודדות עם מצבים לא פשוטים, לילדים כמו גם למבוגרים (אפשר רק להציץ בהתכתבות טיפוסית יומית בקבוצות הוואטסאפ שלנו…)
• העברת המסר כי בעזרת כוח רצון, אמונה ועבודה קשה אפשר להשיג כל דבר – לא משנה מאיזה רקע הגעת.
• ההכרה שאנחנו לא באמת זקוקים לטכנולוגיה, צבע או אפילו מילים בשביל להעביר מסרים חזקים
• עידוד סקרנות להאזין להסכתים נוספים ולהמשיך להעשיר את הידע
מהו הידע קודם בנושא?
את צ׳רלי צ׳אפלין פגשנו לראשונה במשימה זו, אך השיח על השימוש באומנות ככלי להעברת ביקורת על החברה נוכח בכיתתנו באופן יומיומי ובהקשרים רבים. במשימה עצמה הזכרתי את בנקסי, אמן הגרפיטי המסתורי – אך הוא רק אחד מיני רבים… בט״ו בשבט למשל פגשנו את האמן צדוק בן דוד, העומד מאחורי הפסל ״ברוש בודד״ והתערוכה ״טבע האדם״. כמו כן, כחלק מהעיסוק בהשפעה ההרסנית של תרבות הצריכה על כדור הארץ שלנו פגשנו את צמד האומנים הבריטי, שאחראים על מיצגי אור וצל שעשויים מאשפה.
התובנות ממשימה זו תומכות ומחזקות את הידע הקודם ומעשירות אותו במימד נוסף של שימוש בהומור.
במשימה זו תוכלו למצוא את המאפיינים הפדגוגיים הבאים: (להרחבת קריאה על המאפיינים הפדגוגיים לחצו כאן)
פוטנציאל קוריקולרי בניתוח משימות לימודיות
“מגוון האפשרויות החינוכיות הטמונות בתכנית הלימודים ובחומרי הוראה למידה.
ניתן לחשיפה באמצעות פרשנות מכוונת של המחברים או המפעילים” (מרים בן פרץ 1995).
פוטנציאל קוריקולרי בניתוח משימות לימודיות
“מגוון האפשרויות החינוכיות הטמונות בתכנית הלימודים ובחומרי הוראה למידה.
ניתן לחשיפה באמצעות פרשנות מכוונת של המחברים או המפעילים” (מרים בן פרץ 1995).