המרחב המתמטי

בשנים האחרונות קיימת מגמה של שינוי בתהליך הוראת המתמטיקה,
ההבנה כי עומס בתרגול אינו משרת בהכרח את ההבנה של התלמיד, אינו מותאם ללומד בעת הזו ולפיתוח המיומנויות הנדרשות ממנו בעת הזאת.
היום, יש שימת דגש על איזון בין טכניקה לבין הבנה, בכל אחת משכבות הגיל.
התלמיד מתבקש להסביר, לנמק ולקשר את הידע לסיטואציות יומיומיות. 

אנו בפסג”ה תל אביב מציעים לכם, המורים, פעילויות המאפשרות לתלמיד להבנות בעצמו את הידע שלו תוך התנסות בחוויית למידה משותפת ומתוך כך להעמיק את ההבנה.

במרחב תוכלו למצוא הצעות לפעילויות מגוונות סביב התוכן הנלמד בחטיבת ביניים בהתאם לפריסה של משרד החינוך. 

משחקים
המשחקים יכולים להתאים לפתיחת נושא, להבניה עצמית של הידע הראשוני, או לתרגול וסיכום נושא.
לכל אחד מהמשחקים יש מטרה שונה.
יש כאלו בהם שלבי הפתרון מתחלקים בין התלמידים, כאשר כל אחד בודק את חברו ואת עצמו, ישנם אחרים בהם מתקנים טעויות נפוצות או אחרים בהם מתמודדים עם מטלות ברמות חשיבה שונות. 
בעזרת המשחקים התלמיד בונה ידע בעצמו, מתרגל פחות ומבין יותר. 

משחק טוב מקדם למידה מותאמת אישית ושיתופי פעולה.

כשאנשים משחקים במשחקים פיזיים או מקוונים, הם מעורבים, מתלהבים, מקבלים על עצמם אחריות ויוזמה, פותרים בעיות, מסתכנים בשאילת שאלות ובטעויות ומקבלים משוב מיידי והזדמנות לתקן (2009, (klopfer et al)

סרטונים
במרחב ישנם סרטונים למורים המציגים אסטרטגיות הוראה בתחום תוכן ספציפי, או אסטרטגיות הוראה כלליות שניתן ליישמן בתחומי תוכן שונים. 

כלי עזר
במרחב ישנם כלי עזר היכולים לשמש את המורה בשלבי הלמידה השונים.
כרטיסי ניווט המסייעים בתהליך הזיכרון ובאוטומטיות של התהליך הפרוצדורלי, ומאפשרים שליטה ובקרה עצמית. בדרך זו הם מזמנים חוויות הצלחה.
בנוסף, ישנם יישומונים, דפי עזר להמחשות וסרטונים לטובת התלמידים 

מתמטיקה בחיי היומיום
מרחב זה מדגים את הקשר שבין התיאוריה למעשה בדוגמת הפעלות, סרטונים ופרויקטים המדמים לתלמיד כיצד באה לידי ביטוי בחיי היום יום המתמטיקה שהם מתרגלים בכיתה. בדרך זו, של קשירת התיאוריה למציאות התלמיד יכול להפנים טוב יותר את הנלמד וליישמו כלומד עצמאי. 

המרחב בהתהוות ולאורך הזמן יועשר בתוכן.
אנו מזמינים אתכם לשלוח אלינו חומרים שיוכלו להשתלב בו ולהגיע לכלל מורי המתמטיקה.