בית ספר היברידי

 

מה נכלל בתכנון לימודים היברידי TPACK? נקודות מוצא לתכנון


ידע תוכן וידע פדגוגי PK | CK

בתכנון לימודים היברידי יש להתייחס לשאלות הבאות:

• מהו הידע החדש אותו רוצים ללמוד/ללמד
• מהן המיומנויות החדשות אותן צריכים התלמידים לרכוש? איך ירכשו אותן?
• מהן הגישות/אמונות/ערכים/עמדות יסוד שמובילות את מהלך ההוראה?
• מהו מינהל הכתה שילווה את המהלך? איך זה יראה בפועל?
• מהם אופני ההוראה שילוו את המהלך? ביצוע
• מהי הטכנולוגיה המתאימה למהלך ההוראה?

  אנחנו, מרכז פסג”ה, מציעים דף הנחיה ובו פירוט על נקודות להתייחסות בתכנון לימודים היברידי ופרקטיקות יישומיות לתכנון מהלך הוראה היברידי בדגש על ידע תוכן וידע פדגוגי. ***מזמינים אתכם לפנות אלינו לייעץ אישי ותמיכה פדגוגית דיגיטלית

ידע טכנולוגי TK

מה צריך לעשות?

• הגדרה מחדש של מרחבי הלמידה הפיזיים והדיגיטליים
• לאפשר גמישות בזמני התכנון והלמידה
• קביעת כללי עבודה והתנהגות (רצוי ביחד עם הלומדים)
• עריכת תיאום ציפיות מחודש על תהליכי ה.ל.ה

אנחנו, מרכז פסג”ה, מציעים דף הנחיה ובו פירוט על פרקטיקות יישומיות לתכנון מהלך הוראה היברידי בדגש על ידע טכנולוגי. בדף ההנחיה תמצאו מידע מפורט על סביבות ניהול הלמידה בענן, על סוגי כלים דיגיטליים והתאמתם לפדגוגיה, דגמי הוראה, מחוונים והנעה לפעולה.
***מזמינים אתכם לפנות אלינו לייעץ אישי ותמיכה פדגוגית דיגיטלית.
 

הערכה

כדאי לחשוב על הדברים הבאים:

• מדדי הצלחה- SMART (ספציפיים, מדידים, ישימים, מציאותיים ורלוונטיים)
• כלי הערכה מגוונים  (פורטפוליו, פודקאסטים, תוצר, TED ועוד)
• נראות השינוי- כיצד תבואנה לידי ביטוי דרכי ה.ל.ה החלופיות
• שילוב הערכה מעצבת/הערכה חלופית/הערכה מסכמת
• הערכת עמיתים, הערכה עצמית, בניית מחוונים עם התלמידים
• משוב מלווה למידה

אנחנו, מרכז פסג”ה, מציעים דף הנחיה ובו פירוט על דרכי הערכה, מודל להערכה, מחוונים להערכת יחיודת לימוד א-סינכרוניות וסינכרוניות, מחווני הערכת תלמידים את עצמם והערכת עמיתים וכמובן, כלי נערכה דיגיטליים.
***מזמינים אתכם לפנות אלינו לייעץ אישי ותמיכה פדגוגית דיגיטלית.