מסלול בהרכבה עצמית

מסלול בהרכבה עצמית

מה זה בעצם?

יצרנו בעבורכם שש מודולות בנות 10 שעות העוסקות בפדגוגיה ופרקטיקות יישומיות. במסלול זה אתם בוחרים מה ואיך ללמוד!

מהן אפשרויות הלמידה במסלול זה? 

אפשרות ראשונה – מרכיבים פלייליסט משלוש מודולות קיימות
אתם בוחרים שלוש מודולות, מתוך המגוון הקיים, עובדים על פי מקורות המידע והמשימות. מהמודולות אתם מרכיבים קורס בן 30 שעות שהוא ממש שלכם ומותאם עבורכם ועליו תקבלו גמול.

אפשרות שנייה – מרכיבים פלייליסט משתי מודולות קיימות ומוסיפים מודולה משלכם
אתם בוחרים רק שתי מודולות מהמגוון הקיים, עובדים על פי מקורות המידע והמשימות, אל המודולות שבחרתם אתם מצרפים מודולה בת 10 שעות אותה אתם מרכיבים לבד- אתם מאתרים מקורות מידע לומדים מהם ומבצעים מטלה.

 

שאלות והתלבטויות תוכלו להפנות למנטורית המסלול, אדוה גבאי-עפר, edva_gab@walla.com

תהליך הלמידה-

איך לומדים מפלייליסט קיים? איך מייצרים פלייליסט חדש?
סוקרים את מקורות המידע השונים העוסקים בנושא ומבינים את הערך של כל מקור. סוקרים מקורות מידע שונים העוסקים בנושא ומבינים את הערך של כל מקור.
המקורות יכולים להיות: בלוגים, פודקאסטים, סרטונים, מומחים, רשתות חברתיות, קהילות תחומיות, מאמרים,  וובינרים, טד ועוד
בוחרים לפחות 4 מקורות מידע ולומדים מהם.
ניתן להוסיף מקורות מידע נוספים משלכם.
בוחרים לפחות 4 מקורות מידע ולומדים מהם.
מלווים את תהליך הלמידה בכתיבה רפלקטיבית ביומן אישי (בגוגל דוקס או כלי דיגיטלי לבחירתכם), עפ”י ההנחיות
מארגנים את  המקורות לפלייליסט, ומפרטים מה וכיצד אתם עומדים ללמוד בעזרתו.
מתעדים ביומן את תוצרי הלמידה שלכם חושבים על 2-3 תוצרים יישומיים ללמידה שלכם ואיך להציג אותם בצורה שתהיה בעלת ערך גם לאחרים
מלווים את תהליך הלמידה בכתיבה רפלקטיבית ביומן אישי (בגוגל דוקס או כלי דיגיטלי לבחירתכם), עפ”י ההנחיות
מתעדים ביומן גם את תוצרי הלמידה שלכם


כדי להירשם למסלול זה עליכם לפנות אלינו
בטופס הבא וניצור אתכם קשר
בשתי האפשרויות אתם מוזמנים ללמוד לבד או עם קבוצה של עד 3 אנשים.

30 שעות גמול השתלמות לשנת הלימודים תשפ”א

פירוט המודולות:


איך לומדים ומלמדים עם פודקאסטים?
למידה עצמית: 10 שעות המהוות חלק מפלייליסט ומתבססות על מאגר מקורות מידע הנמצא בסביבת הלמידה של הקורס + אפשרות למקורות נוספים שאתם תאתרו ותוסיפו.

למי מיועד? פתוח לכולם
הרווח ללומד: למה ללמוד עם פודקסטים? תובנות בעקבות האזנה לשלושה פודקסטים .פיתוח מגוון פעילויות ללומדים ללמידה עם פודקסטים, התנסות בהם עם לומדים ורפלקציה. אפשרות להפקת פודקאסט קצר (שלך או של תלמידים). סיכום מהלך הלמידה.
להרשמה בתיק-תק קורס מספר 466

__________________________________________________________________________________________________________

ניהול למידה באמצעות בלוגים
למידה עצמית: 10 שעות המהוות חלק מפלייליסט ומתבססות על מאגר מקורות מידע הנמצא בסביבת הלמידה של הקורס + אפשרות למקורות נוספים שאתם תאתרו ותוסיפו.
למי מיועד? פתוח לכולם
הרווח ללומד: חקר בלוגים קיימים, ההבדלים ביניהם והשימושים השונים שלהם.
בניית בלוג כיתתי בבלוגר. הכנת שתי משימות לכתה בבלוג.תלמידים מתנסים בעבודה עם הבלוג של המורה / תלמידים יוצרים בלוגים אישיים משלהם. רפקלציה ותובנות.
להרשמה בתיק-תק קורס מספר 469

__________________________________________________________________________________________________________

כלים דיגיטליים לטיפוח שיח דבור (למשל פליפגריד, tik-tok)
למידה עצמית:  10 שעות המהוות חלק מפלייליסט ומתבססות על מאגר מקורות מידע הנמצא בסביבת הלמידה של הקורס + אפשרות למקורות נוספים שאתם תאתרו ותוסיפו.
למי מיועד?פתוח לכולם
הרווח ללומד: הצעות למדריך יישומי של פעילויות לשימוש בכלי עם תלמידים, התנסות בכתה ורפלקציה בעקבות הלמידה.
להרשמה בתיק-תק קורס מספר 470

__________________________________________________________________________________________________________

התנסות בבניית כלים ללמידה רפלקטיבית
למידה עצמית: 10 שעות המהוות חלק מפלייליסט ומתבססות על מאגר מקורות מידע הנמצא בסביבת הלמידה של הקורס + אפשרות למקורות נוספים שאתם תאתרו ותוסיפו.
למי מיועד? פתוח לכולם
הרווח ללומד: ניסוח 2-3 תובנות כיצד תהליכים רפלקטיביים מסייעים לטיוב הלמידה. הבניית שני כלים רפלקטיביים יישומיים לעבודה עם הכיתה.
להרשמה בתיק-תק קורס מספר 471

__________________________________________________________________________________________________________

הפקת סרטונים ע”י מורים ולומדים ללמידה והערכה
למידה עצמית: 10 שעות  המהוות חלק מפלייליסט ומתבססות על מאגר מקורות מידע הנמצא בסביבת הלמידה של הקורס + אפשרות למקורות נוספים שאתם תאתרו ותוסיפו.
למי מיועד? פתוח לכולם
הרווח ללומד: בניית מדריך להפקת סרטון ללומדים. התנסות בכך עם לומדים – כיצד ניתן להשתמש בו ללמידה והערכה. הפקת סרטון קצר.
להרשמה בתיק-תק קורס מספר 472

__________________________________________________________________________________________________________

איך מחברים בין אמנות ותחומי דעת שונים?
למידה עצמית: 10 שעות המהוות חלק מפלייליסט ומתבססות על מאגר מקורות מידע הנמצא בסביבת הלמידה של הקורס + אפשרות למקורות נוספים שאתם תאתרו ותוסיפו.
למי מיועד? פתוח לכולם
הרווח ללומד: העמקת יכולת ההתבוננות, פיתוח החשיבה והסקת מסקנות כתוצאה מלימוד וחקר יצירות אמנות בתחומי דעת ונושאים מגוונים. בניית מערך למידה המחבר בין נושאים ו/או מושגים מתחום הדעת והתבוננות ביצירות אמנות.
להרשמה בתיק-תק קורס מספר 473

__________________________________________________________________________________________________________

בניית יחידות למידה בקאלס אי
למידה עצמית: 10 שעות המהוות חלק מפלייליסט ומתבססות על מאגר מקורות מידע הנמצא בסביבת הלמידה של הקורס + אפשרות למקורות נוספים שאתם תאתרו ותוסיפו.
למי מיועד? פתוח לכולם
הרווח ללומד: בניית יחידת הוראה פדגוגית שעושה שימוש מושכל בכלים של סביבת ניהול הלמידה .
גם תלמידים יכולים לבנות יחידות הוראה בדרך שיתופית.
להרשמה בתיק-תק קורס מספר 474

__________________________________________________________________________________________________________

פלייליסט החלומות שלך / שלכם

למידה עצמית: 10 שעות המהוות חלק מפלייליסט ומתבססות על מאגר מקורות מידע הנמצא בסביבת הלמידה של הקורס + אפשרות למקורות נוספים שאתם תאתרו ותוסיפו.
למי מיועד?פתוח לכולם
הרווח ללומד: בחירת תחום / מיומנות אותה תרצו ללמוד בהקשר ישים  לחינוך. מתן שם לפלייליסט החלומות.
אספו “רצועות” של מקורות מהם תרצו ללמוד (בלוגים, פודקאסטים, סרטונים, מומחים, רשתות חברתיות, קהילות תחומיות מאמרים, תוצרי למידה, שיעורים מצולמים, למידה ממורים מומחים, פינטרסט, וובינרים, טד).
ארגנו את  הפלייליסט.
ספרו מה וכיצד אתם עומדים ללמוד בעזרתו.
חשבו על 2-3 תוצרים יישומיים שתהיה ללמידה שלכם ואיך להציג אותם, בצורה שתהיה בעלת ערך גם לאחרים.
התנסו קצרות עם תלמידים בתוצר. נהלו סוג של יומן רפלקטיבי שיתעד את שלבי הלמידה שלכם.
להרשמה בתיק-תק קורס מספר 475

_______________________________________________________________________________________________

כדי להירשם למסלול זה עליכם לפנות אלינו בטופס הבא וניצור אתכם קשר