חזון פסג"ה תל-אביב-יפו

מאיתנו אליכם.ן

מי ”רואה אתכם“, אנשי ונשות חינוך?

מי מסייע לכם.ן להתוות תמונת עתיד ומציג אופק התפתחותי המותאם לכם.ן?

מי מקשיב לרצונות, למוטיבציות, ולסיפור שלכם.ן במעגלי החיים השונים ומסייע לפתח את החוזקות שלכם.ן למומחיות פרופסיונלית?

מי ממוקד בכם.ן ובאתגרים האישיים והמקצועיים שלכם.ן מבלי להיות מונע רק מהשאלה מה טוב למערכת?

אנחנו רואים ורואות אתכם.ן לאורך כל מסלול הקריירה שלכם.ן

צריך להבטיח שלמורים יהיו הזמן וההזדמנויות להניח תשתית איתנה לעתידם. עליהם להגדיר בחוכמה מה באמת מעניין אותם, היכן טמונות החוזקות שלהם, מה נותן להם תחושת הצלחה ועד כמה הם מוכנים להתאמץ כדי להשיגה.

חוקר החינוך, פרופסור ג'ון הטי, המכון למחקר חינוכי באוני’ מלבורן, אוסטרליה, מתוך דברים שנשא בכנס החינוך השנתי של מכון ברנקו-וייס, 2021. לצפיה.

אתן.ם, צוותי החינוך של העיר תל אביב-יפו ושל כלל מערכת החינוך, נמצאים בליבת העשייה שלנו.

במרכזנו הדינמי והמתחדש, תקבלו מרחב וזמן אידיאליים. בעזרת מנטורים ומומחים בליווי קריירה בחינוך, תוכלו להניח תשתית איתנה לעתידכם.ן המקצועי. כל אחד ואחת מכם.ן יוכלו לתכנן מסלול התפתחות אישי, המותאם לכישרונות, לתחומי העניין ולרמת ההשפעה הרצויה לכם.ן.

במסגרת מסלולי הקריירה המוכרים לגמול שפיתחנו, תוכלו לבחור את הקורסים וההשתלמויות שיובילו אתכם.ן אל עבר תמונת העתיד שיצרתם.ן. מסלולים אלו מותאמים לשלבי התפתחות ומומחיות שונים של אנשי חינוך, וכולם עונים על צרכים קריטיים בשדה החינוכי. במהלך הלמידה אנו שמים דגש על עשייה מכוונת תוצאות, ומטפחים מיומנויות חיוניות כמו הוראה מותאמת אישית, הטמעת פרקטיקות פדגוגיות של למידה התנסותית במרחב החינוכי, מתן משוב אפקטיבי, בניית מערכות יחסים עמוקות עם תלמידים.ות והובלת קהילות מקצועיות לומדות.

המצפן שלנו. עבורכם.ן!

במשך ארבע השנים האחרונות אנו חוקרים.ות ולומדים.ות את המגמות והשינויים בעולם התעסוקה והעבודה: אימצנו את גישתה של פרופ' גלי צינמון, דקאנית הפקולטה למדעי הרוח ומקימת המעבדה לחקר קריירה באוניברסיטת תל אביב (ראו הרחבה כאן). גישתה מתמקדת באדם – באנשי החינוך עצמם, ביכולות, ברצונות ובשאיפות שלהם.

מתוך המסע המלמד, ועל בסיס הוגים נוספים בתחום פיתוח קריירה, גיבשנו את המצפן הארגוני שלנו, המכוון אותנו בפיתוח ההכשרה במרכז שלנו, ואלו רכיביו:

דיאלוג אקספלורטיבי מבנה זהות

חקר העצמי ובדיקה ובחינה של הסביבה המשתנה מאפשרות התפתחות מקצועית של האדם.

פרואקטיביות

התנהגות פרואקטיבית משמעותה לחולל דברים, במקום לחכות שדברים יתרחשו. זוהי התנהגות המובילה לשינוי שאותה יוזם האדם במצבים שונים.

למידה על פני שלבי התפתחות

התפיסה העצמית של האדם מתפתחת באופן מתמיד מתוך למידה בלתי פוסקת, ובאה לידי ביטוי בבחירות המקצועיות שלו.

תרבות של דאגה ואכפתיות

תפקודם של צוותי ההוראה תלוי ברווחתם הנפשית-רגשית ובתמיכה שהם מקבלים. אנשים המתנהלים במעגלי חיים רחבים – עבודה, משפחה, קהילה ופנאי – מדווחים על רווחה נפשית ובריאות פיזית, ועל תפקודים מקצועיים טובים יותר.

למידה התנסותית

אנו משלבים.ות ומדגימים.ות פדגוגיה של למידה התנסותית בהכשרות המורות.ים שלנו, ובאמצעותם.ן מבקשים.ות להפיצה בכיתות ובמרחבים החינוכיים ברחבי העיר.
לפי תפיסה פדגוגית חיונית ונדרשת זאת, למידה היא תהליך פעיל, שבו הידע מובנה באמצעות רפלקציה ועיבוד של חוויה בעלת רלוונטיות אישית.

חקר, יוזמה, אכפתיות ולמידה חווייתית-
אלה העקרונות המנחים שבבסיס שלל הפעולות, היוזמות, ההכשרות וההשתלמויות של מרכז פסג"ה תל-אביב-יפו.

הצטרפו אלינו וגלו את מסלול הקריירה הייחודי שלכם.ן.

6about-img5
about06

אפיון ועיצוב האתר: רונית אלדובי, פסג"ה תל-אביב-יפו;
צילומים באתר: נועם שטיינר, פסג"ה תל-אביב-יפו;
כל הזכויות לצילומים, לסרטונים ולתכנים שמורות לפסג"ה תל-אביב-יפו, אלא אם צוין אחרת.

פיתוח האתר: עדן דרור.