התמחות במסלולי קריירה

בואו ללמוד במסלולים ייחודיים בהתאם לתפיסת הקריירה שלנו:

  • למידת עומק והתמחות של 60-120 שעות מוכרות לגמול.
  • ליווי בתכנון קריירה תוך תהליכי חקר עצמי רפלקטיבי.

אודות

למה ללמוד איתנו?

הפיתוח המקצועי שלנו, במסגרת מסלולי הקריירה, תוכנן ועוצב במטרה לסייע לך לפתח קריירה בחינוך. המשימה שלנו היא לסייע לך לבחור בכיוון התפתחות מקצועי ולהנחות אותך בבחירת ההכשרה המתאימה שתקח אותך אל עבר תמונת העתיד המקצועית שלך.

מה תקבלו מאיתנו?

  • ליווי אישי ויעץ בפיתוח קריירה בחינוך.
  • פיתוח מקצועי שפותח במטרה לסייע למורה להתקדם לעבר תמונת עתיד אפשרית בקריירה.
  • למידה התנסותית, מובנית, ורלוונטית לעשייה בשדה החינוכי הנפרסת על פני 06 שעות לגמול בשנה.

מסלול העמקה פדגוגית

“אני שואפת להיות מורה מעולה בתחום הדעת שלי”

מיה כהן

ביה“ס בית צורי

בתפיסה שלנו, הדרך להתמחות מתחילה בתשוקה – תשוקה שלך להכיר דרכי הוראה חווייתיות חדשניות, להעמיק בהן ולהפגיש אותן עם תחום הידע שלך, באופן שיסייע לך ליישם ולהנכיח פעילות חינוכית משמעותית ומעוררת השראה במרחב הבית ספרי.
ההתמחויות שלנו הן בעלות אופי סדנאי בהן ניתן להתנסות ולרכוש כלים מתוך התנסות כלומד.ת.
ההתמחויות מעניקות גם ארגז כלים ייעודיים לליווי והנחיה של צוותי חינוך, במטרה לסייע להרחיב את גבולות ההשפעה של המומחיות שלך גם מחוץ לכיתה.
אנחנו מזמינים אותך לבחור מסלול הכשרה יישומי להתמחות פדגוגית לפי נטיית ליבך.

בואו נשנה את כללי המשחק ונשדרג את תהליכי הלמידה!

רוצים.ות ליצור חוויות למידה משמעותיות? כשמשלבים משחק בלמידה, יוצרים סקרנות ועניין. 
אנו רואים במשחק כלי עוצמתי המאפשר מרחב בטוח ללמידה והתנסות. דרכו התלמידים חווים, מתבוננים ומעבדים את התהליך והידע לתובנות משמעותיות.
המשחק מאפשר לחזק ולפתח אצל הלומדים מיומנויות קוגניטיביות, רגשיות וחברתיות. לרתום ולהגביר מעורבות בלמידה.
מה משתנה בכיתה:
• הלומדים הופכים פעילים ושותפים אמיתיים בתהליכי הלמידה.
• המורה מעצב.ת סביבת למידה שמעוררת סקרנות ומזמנת גילוי.

מה נפגוש במסלול?
קודם כל, נשחק!
נכיר את התפיסה של למידה משחקית התנסותית, נקבל כלים מעשיים ורעיונות משחקיים, נלמד לתכנן משחקים ומהלכי הוראה ונתמקד בתפקיד המורה כמוביל.ת תהליכי למידה משחקיים.
למורות ממשיכות: אפשרות ללמידה מודולרית – בחירת יחידות למידה בהתאמה אישית הכוללות: הרחבת ארגז הכלים, העמקה בתהליכי הנחייה והובלה והתמחות בפיתוח חומרי הוראה משחקיים.
בואו נהפוך את הלמידה לחוויה משחקית, משמעותית וסקרנית.

בהנחיית: יעל גוברין, מור קנדי ומנחים אורחים נוספים.

יום בשבוע: שלישי.
מתכונת: היברידי.
תאריך פתיחה: 4/11/25
מספר פתרון למידה: 202120

לפרטים נוספים צרו קשר: יעל yael@pisgatlv.co.il

אנחנו ממשיכים לשחק — ולהעמיק!

במטרה להרחיב ולהפיץ את השימוש במשחוק בלמידה, המסלול שלנו ממשיך. יצרנו הכשרת המשך גמישה לבוגרי התוכנית – מרחב מקצועי וצומח להעמקה, התנסות והתפתחות בפדגוגיה משחקית.

בהכשרה נבנה יחד מסלול אישי לכל משתלמ.ת להרחבת ארגז הכלים, נעסוק בנושאים:
– הרחבת הידע, פלטפורמות וכלים דיגיטליים למשחוק.
– פיתוח יחידות הוראה משחקיות חדשניות.
– המרחב המשחקי ככלי להעמקת הכרות עם הלומדים.
– הנחיית תהליכים משחקיים וחשיבה משחקית.
– שימוש במשחקים לצורכי הערכה והנעה ללמידה.
– יצירת קהילת מורות ומורים משחקיים לליווי, התייעצות ופיתוח משותף.

הצטרפו! יהיה כיף

בהנחיית: יעל גוברין ומנחים אורחים – דר' אדם רצון, ענת אוסרווסר תירוש.

יום בשבוע: שלישי.
מתכונת: היברידי.
תאריך פתיחה: 25/11/25
מספר פתרון למידה: 202125

לפרטים נוספים צרו קשר: יעל yael@pisgatlv.co.il

מוזות למורה הינה תכנית לימוד ייחודית על עבודת ההוראה המתבססת על עקרונות השיח הפסיכואנליטי.
התכנית מהווה מקום ללימוד, העמקה וניסוח תפקיד המורים.ות ופועלם.ן.
הלימוד יתמקד בעדויות משדה ההוראה ובהמשגה כללית כמו גם לכל אחד מתחומי הידע והאמנות הנלמדים.
תכנית הלימוד הנה דו שנתית וכוללת שיעורים, מפגשי שולחן קריאה, תיאור והצגת מקרי הוראה, ליווי והתנסות וכן ניסוח ידע משותף חדש.

*קבלה לתכנית מותנית בראיון אישי*

בהנחיית: ליטל וסרמן, ורד ניצני קוזוקרו, גבריאל דהאן.

יום בשבוע: ראשון, בין השעות 16:00-19:30.
מתכונת: היברידי.
תאריך פתיחה שנה ראשונה: 9/11/25. מסתיים ב-7/6/2026.
מספר פתרון למידה: 204645

לפרטים והגשת מועמדות:
https://www.muzot.co.il/muzot-for-teachers

לשאלות נוספות צרו קשר:
oranit@muzot.co.il
muzotlamore@muzot.co.il

תואר אקדמי שני המוכר על ידי המל"ג. 
18 ש"ש ללא תזה.
15 ש"ש עם תזה, מתאים למי ששואף להמשיך בעתיד לדוקטורט.

התוכנית לתואר שני – הערכה בחינוך משלבת ממדים של פיתוח מנהיגות, קידום יזמות וחדשנות תוך כדי התנסויות וחוויות למידה מגוונות ומעצימות באמצעות רכישת ידע וכלים מעשיים להערכה חינוכית וחברתית. הסטודנטים והסטודנטיות בתוכנית ירכשו ידע וכישורים מעשיים בהקשר הרלוונטי לשדה שהם מגיעים ממנו, וכן מיומנויות לטובת קידום פעילויות של הערכה, מדידה ובקרה של יחידים, קבוצות וקהילות בארגונים חינוכיים, חברתיים ואחרים.

בהנחיית: סגל מרצים ומרצות במכללת סמינר הקיבוצים.
ראשת התוכנית:
ד"ר ליאורה פסקל.

יום בשבוע: רביעי.
מתכונת: היברידי- שליש במכללה, שליש סינכרוני, שליש א-סינכרוני.
סה"כ 4 סמסטרים, מתוכם שלושה סימסטרים לקורסים וסמסטר רביעי ואחרון מוקדש לכתיבת פרויקט יישומי / עבודת תזה.
בסמסטר נתון יש 13 שיעורים: 6 פרונטלי במכללה וכל היתר למידה מרחוק.

תאריך פתיחה: שנה"ל האקדמית התשפ"ו – סוף אוקטובר 25.

לפרטים נוספים צרו קשר:
ראשת התוכנית – ד"ר ליאורה פסקל.
Liora.pascal@smkb.ac.il
054-7343493

מסלול הדרכה, הנחיה וליווי

“על בסיס הנסיון שרכשתי, רציתי להנחות מורים אחרים”

רותם בוכריס

ביה“ס בבלי-ירושלמי

כישורי הנחיה והדרכה מעולים הינם חלק בלתי נפרד מארגז הכלים החיוני לכל מורה. בפסג"ה תל-אביב-יפו אנו מאמינים שניתן לפתח כישורים אלה לשימוש משמעותי גם מחוץ לגבולות הכיתה – במפגש עם תלמידים, מורים-עמיתים והורים, בחינוך ובהוראה, ואף מעבר.
אם חלק מהייעוד שלך הוא לגדל א.נשים וללוות אותם בתהליכים משמעותיים בחייהם המקצועיים, להנחות צוותים חינוכיים ולהוביל קבוצות למידה, זהו המסלול עבורך.

מיועד לאנשי חינוך המעוניינים להוביל תהליכים משמעותיים בבית הספר בעזרת קהילת מורים לומדת וחוקרת, ולמנף את אפשרויות הקידום שלהם בתחום החינוך.

מהלך השקפה מורות מובילות הוא מהלך ארצי מקיף לשיפור איכויות ההוראה והלמידה, באמצעות יצירת תרבות למידה מיטבית של מורות החוקרות את פרקטיקות ההוראה שלהן.

למה דווקא המסלול שלנו?
כי אנחנו מקדמים פיתוח מקצועי באמצעות כוחות פנים ורואים במורים.ות גורם משמעותי בפ"מ האישי והבית ספרי.
קיימים שלושה מסלולים שיכולים להתאים לכל חדר מורים.
לינק לאתר השקפה והסבר על שלושת המסלולים לקראת שנהל התשפ"ו.

בהנחיית: יעודכן בהמשך.

יום בשבוע: יעודכן בהמשך.
מתכונת: מפגש אחד א-סינכרוני, השאר פנים אל פנים.
תאריך פתיחה: יעודכן בהמשך.
מספר פתרון למידה: יעודכן בהמשך.

לפרטים נוספים צרו קשר:
דיקלה ישועה, Dikla11go@gmail.com
עדה משגב, Ada212@walla.co.il

הקשר עם ההורים מהווה נדבך חשוב ומשמעותי במלאכת ההוראה.
כיצד בונים קשר מיטבי? מה הגבול שלי? כיצד מייצרים גבולות בתקשורת
לצד אכפתיות ושותפות בין המסגרת החינוכית להורים?
על סגנונות הורים ומה שביניהם, כיצד ניתן לרתום הורים לשיתוף פעולה בתקופה כל כך מאתגרת, ובכלל?

על ידי מתן ידע וכלים פרקטיים, נוכל לראות יותר ויותר אנשי ונשות חינוך עם תחושת מסוגלות ו-well being בכל הקשור לתקשורת עם הורים.
יצירת מעטפת הורים ובית ספר/גן, תיתן מענה מיטבי עבור הילדים.ות ותאפשר להם.ן צמיחה והתמודדות טובה יותר מבחינה רגשית, חברתית ולימודית.

המנחה הנה יועצת חינוכית m.a, מאמנת ומדריכת הורים בגישת אדלר. מלווה ומנחה צוותי חינוך שנים רבות.

בהנחיית: ענת אוסרווסר-תירוש

יום בשבוע: שני.
מתכונת: היברידי.
תאריך פתיחה: 17/11/25
מספר פתרון למידה: 205810

לפרטים נוספים צרו קשר: ענת, anatosher@gmail.com

הנחיית קבוצות היא סט של ידע, מיומנויות וכלים יישומיים שימושיים ורבי עוצמה.

כאנשי חינוך, אנחנו מובילים תהליכים קבוצתיים באופן יומיומי – בבית הספר, בכיתה, בצוות ולמגוון מטרות: אישיות, קבוצתיות ומקצועיות. בהובלת תהליכים אלה אנו נדרשים לנווט בין יעדים ברורים/קבועים מראש לבין הדינמיקות הייחודיות שמתרחשות בכל קבוצה. ככל שארגז הכלים שלנו יהיה עשיר יותר ונבין את התהליכים המתרחשים בקבוצות, כך נוכל לנווט אותם בצורה חכמה ויעילה יותר.

מסלול הנחיית קבוצת נפתח בפסג"ה זו השנה החמישית (!) עם ניסיון מוכח ובוגרים שמיישמים את הנלמד בשטח. גישת ההנחייה שלנו משלבת בין תפיסות הנחייה רחבות לבין החיבור לשטח החינוכי.
בהכשרה, נעסוק בדמות המנחה, סגנונות הנחייה, תהליכים בקבוצות ועוד. תרכשו ידע תאורטי וכלים פרקטיים ותתנסו בהנחייה ובמיומנויות הנחייה.

הבוגרים שלנו יוזמנו לקהילת המשך לומדת וצומחת מתוך ההתנסות המעשית בזירות שונות בשטח החינוכי.

בהנחיית: דר' אדם רצון.
מובילת המסלול יעל גוברין.

יום בשבוע: רביעי.
מתכונת: היברידי.
תאריך פתיחה: 19/11/25
מספר פתרון למידה: 205372

לפרטים נוספים צרו קשר: יעל, yael@pisgatlv.co.il

מיועד לבוגרי מסלול מיומנויות בהנחיית קבוצות.

קהילת ההמשך נולדה מתוך צורך ואמונה כי למידה מקצועית צומחת מתוך שיח והתבוננות משותפת.
כאן נעמיק בשאלות ובאתגרים בהנחייה העולים מהשטח, נחדד מיומנויות הנחייה, נבחין ונעמיק בהבדל שבין מיומנויות הנחייה לפרופסיה בהנחייה, נבסס יחד שפת הנחייה חינוכית עדכנית ומשמעותית וניצור מרחב להתפתחות משותפת.

הקהילה תעסוק בנושאים הבאים:
סוגיות רלוונטיות מהשטח. הנחיית קבוצות בשדה החינוכי.
עיבוד תהליכים מהשטח לכדי תפיסות מגובשות.
חיבור בין מנחים ותיקים ומצטרפים חדשים ליצירת ידע קהילתי מתפתח.
מיומנויות הנחייה לעומת פרופסיה בהנחייה.

המרחב יאפשר לנו לצמוח כמנחים וכשותפים לעשייה חינוכית משמעותית.

בהנחיית: דר' אדם רצון.
מובילת המסלול יעל גוברין.

יום בשבוע: רביעי.
מתכונת: היברידי.
תאריך פתיחה: 3/1225
מספר פתרון למידה: יופץ לבוגרי המסלול.

לפרטים נוספים צרו קשר: יעל, yael@pisgatlv.co.il

מסלול ניהול והובלה

“אני פועלת כדי שבעוד כמה שנים אהיה מנהלת בית ספר”

נעמה שפירא

קמפוס אריסון לאמנויות

מטרת ההכשרות בתפקידי ההובלה והניהול הינה לטפח עתודת מנהיגות חינוכית תוך העצמה של סגלי החינוך הפועלים בעיר. ההכשרות מיועדות לנשות ואנשי חינוך הפועלים בעיר תל-אביב-יפו, שגדלו וצמחו באקו-סיסטם החינוכי העירוני ומעוניינים לקחת חלק בקידום ובהובלה של חינוך ציבורי איכותי מבוסס ערכים דמוקרטיים הומניסטיים לכל קהילה בעיר.
במסגרת המסלול תרכשו מגוון כלים מעולם הניהול החינוכי: בניית חזון פדגוגי והובלתו, פיתוח צוותי הוראה וחינוך, ניהול תהליכי שינוי והטמעת יוזמות חינוכיות, יצירת שותפויות עם קהילת בית הספר והקהילה הרחבה, וניהול הון אנושי. הלמידה משלבת תיאוריה עם פרקטיקה, כולל סימולציות של אתגרי ניהול בית-ספריים, למידת עמיתים, ויציאה לשטח שם תפגשו עם דילמות ניהוליות מחיי היומיום של מנהלים ומנהלות בבתי ספר בעיר.

התכנית להכשרת מנהלי קהילות מקצועיות לומדות (קמ"ל) במרכזי הפסג"ה במחוז תל אביב.

מטרת התוכנית הינה הצמחת מנהיגות במרכזי הפסג"ה במחוז תל אביב שתיזום, תוביל ותנהל קהילות מקצועיות לומדות עירוניות ומחוזיות, בדגש על קהילות דיסציפלינאריות.
תמונת עתיד: בוגרי ההכשרה יזמו ויפתחו במסגרת התפקיד, תוכנית אסטרטגית ומבנה ארגוני-תפעולי למערך של קהילות מקצועיות לומדות.

בתוכנית קיימת אופציה לשנה ב' – לווי בהקמת מערך קהילות עירוני/מחוזי.
הקורס מקנה תעודה מטעם מכון מופ"ת ומרכז פסג"ה תל אביב יפו לניהול קהילות למידה.
הקורס מוכר לפיתוח מקצועי של מדריכות במסגרת "כישורי הדרכה".

קהל יעד:
– א.נשי סגל ממרכזי הפסג"ה במחוז תל אביב
– מדריכות מחוזיות/עירוניות
– א.נשי חינוך עם ניסיון בהנחיית קהילות
– א.נשי חינוך עם רקע בהנחיית קבוצות

בהנחיית:
ד"ר דורית שפי בורקוב – מכון מופ"ת.
רחלי כהן ברנדיס – פסג"ה ת"א-יפו.

יום בשבוע: שלישי, 14:00-16:30 
מתכונת: היברידי.
תאריך פתיחה: 18/11/25
מספר פתרון למידה: 204658

לפרטים נוספים צרו קשר:
רחלי כהן ברנדיס rachelcb@pisgatlv.co.il

תכנית המנהיגות העירונית הייחודית בהובלת לאה זיידה, ראש אגף חינוך יסודי ברשות, יחד עם צוות פסג״ה תל-אביב-יפו מזמינה את המשתתפים.ות לתהליך אישי מונחה לעיצוב זהות ניהולית.
בקורס נחשף לידע אקדמי ויישומי מגוון תחומי ניהול, תכנון לימודים וחינוך. תתקיים למידה מבוססת פרויקט סביב אתגר עירוני/ארגוני בחינוך וכן למידה עצמאית. בקורס תיחשפו לגישות ניהוליות שונות ותפגשו עם דמויות מובילות בחינוך העירוני ומנהלות.ים פורצי דרך בעיר.
*הרישום מותנה בהמלצת מנהל/ת ביה"ס.

בהנחיית: רחלי כרמון.

לפרטים נוספים צרו קשר: רחלי, rachelica@013.net.il

תכנית המנהיגות העירונית הייחודית בהובלת רותי אנזל, ראש אגף על יסודי וקידום נוער ברשות, יחד עם צוות פסג״ה תל-אביב-יפו.
בקורס נחשף לידע אקדמי ויישומי מגוון תחומי ניהול, תכנון לימודים וחינוך. תתקיים למידה מבוססת פרויקט סביב אתגר עירוני/ארגוני בחינוך וכן למידה עצמאית. בקורס תיחשפו לגישות ניהוליות שונות ותפגשו עם דמויות מובילות בחינוך העירוני ומנהלות.ים פורצי דרך בעיר.
*הרישום מותנה בהמלצת מנהל/ת ביה"ס.

בהנחיית: הראל גוטשטיין.

הקורס מזמין מורות ומורים לקחת צעד משמעותי קדימה בקריירה, ולהפוך למנהיגי קיימות חינוכית בקהילה הבית־ספרית והעירונית.

במהלך ההכשרה תרכשו:
– ידע עדכני ותיאורי בתחומים החמים של קיימות, צדק סביבתי ולמידה מבוססת מקום.
– מיומנויות ניהול והובלה שיאפשרו לכם למלא תפקיד של רכזי קיימות ולהוביל צוותים ותלמידים בפרויקטים חינוכיים חדשניים.
– כלים יישומיים לפיתוח יוזמות חינוכיות – החל מתכנון פרויקטים וכלה בהטמעתם בבית הספר ובקהילה.

הנושאים המרכזיים בקורס:
– צרכנות נבונה
– תזונה בריאה ומקיימת
– טבע עירוני ונחלת הכלל
– קיימות עירונית

מהי תמונת העתיד של בוגרי הקורס?
הקורס הוא מקפצה לקריירה מקצועית בתחום החינוך לקיימות.
בוגרי הקורס יוכלו להשתלב כרכזי קיימות בבית ספרם, ולהוביל תהליכים חינוכיים וקהילתיים בעלי השפעה.

בהנחיית: איריס ונטורה.

יום בשבוע: ראשון.
מתכונת: היברידי.
תאריך פתיחה: 14/12/25
מספר פתרון למידה: 204462

קורס ייחודי לסגני וסגניות מנהלי בתי"ס יסודיים בתל אביב–יפו מציע מרחב למידה, שיח והתפתחות מקצועית, שבמרכזו עומדת הבנייה של זהות ניהולית משמעותית. הקורס מזמין את המשתתפים לעסוק בזהותם המקצועית דרך ארבעה מעגלי השפעה מרכזיים: מעגל האני, המעגל הבית ספרי, המעגל הרשותי (בהתמקדות על המרחב התל-אביבי הייחודי), והמעגל הארצי. בתוך כך, ייחשפו המשתתפים לדמויות ותפיסות ניהוליות מעוררות השראה בעיר, יקיימו שיח עמיתים על דילמות ניהוליות שבלב התפקיד, ויבנו חיבור לקבוצת שווים משמעותית.

דרך כל מעגל יעסקו הסגנים בשאלות מפתח: מהם החוזקות והאתגרים האישיים שלי (מעגל האני) כיצד פועל בית הספר שלי, מהי התרבות הארגונית המאפיינת אותו (מעגל בית ספרי)מהם המשאבים והשיתופים הקיימים בעיר (רשותי) ומהם התכנים והכלים שמציעה מערכת החינוך הארצית לתפקיד הסגן.

בהנחיית: גל-יה אור חיימוביץ.

יום בשבוע: שלישי.
מתכונת: היברידי. 2-3 מפגשים סינכרוניים, כ-2 מפגשים א-סינכרוניים, השאר פנים אל פנים.
תאריך פתיחה: בתחילת דצמבר.
מספר פתרון למידה: יעודכן בהמשך.

לפרטים נוספים צרו קשר: Gal.ya.73@gmail.com

כשאקדמיה ושטח נפגשים: מפתחים עתודת מנהיגות חינוכית מחוללת שינוי ומכוונת הקשר מקומי.
המגמה מיועדת לאנשי ולנשות חינוך ולמובילים חינוכיים-חברתיים המבקשים ומיועדים להתפתח כעתודת מנהיגות חינוכית ברשויות מקומיות.
במסגרת המגמה הלומדים.ות ילמדו ויתמקצעו בתחומי הניהול מחולל השינוי, המנהיגות החינוכית-חברתית, מדיניות החינוך, עיצוב ההוראה, הלמידה וההערכה – באופן המותאם למאה ה 21 ולתמורות העולמיות והמקומיות שפוקדות את מערכת החינוך בישראל.
הלימודים במגמה יתייחסו להקשר הספציפי של הרשות המקומית תוך מתן ידע יישומי ורלוונטי בסוגיות הקשורות לחזון ולייחודיות החינוכית של הרמה הארצית ובדגש על הרמה המקומית-רשותית. ידע יישומי זה ילמד באמצעות הובלת מיזמים מעשיים ותהליכי שינוי וחדשנות בהקשר המקומי ממנו מגיעים הסטודנטים.ות (Learning by doing) ובאמצעות סיורים ומפגשי למידה עם נציגי רשויות מקומיות.

בהנחיית: סגל התוכנית.

יום בשבוע: חמישי.
מתכונת: היברידי. 
הלימודים משלבים למידה פרונטלית, למידה היברידית וסיורים וימי שיא המתקיימים במגוון מקומות.
תאריך פתיחה: אוקטובר 2025.

לפרטים נוספים והגשת מועמדות:
https://smkb.activetrail.biz/education_tel-aviv2025