התמחות בהובלת קהילה לומדת
בהכשרה דו שנתית במהלך “השקפה“, המורה המוביל רוכש מיומנויות הנחייה כמוביל קהילה לומדת ומקדם תהליכי למידה חקרנית.
מנחה המסלול:
רחלי כהן ברנדיס, עדה משגב | מנחים ללווי אישי
פיתוח מקצועי במסגרת קהילה לומדת הוכח מחקרית כמקדם תרבות של למידה מעורבת, חקרנית ואפקטיבית. בשנים האחרונות מתחזקת המגמה של למידה בקהילות כחלק מהעצמת ההובלה הפדגוגית בתוך בתי הספר ועל ידי המורים.
ברמה הבית ספרית, המורה המוביל מקדם שינוי פדגוגי – ארגוני. שינוי מלמידה מעבירנית ללמידה התנסותית וחקרנית, בה הלומדים מעורבים בבחירות הנושאים והמטרות. ההתמחות בהובלת קהילת למידה הינה מסגרת פיתוח מקצועי דו שנתית (60 שעות) המכשירה מורים.ות להוביל קהילות למידה בבית ספרם.
ההתמחות בהובלת תהליכי למידה בקהילה הינה מסגרת פיתוח מקצועי של שנתיים (60 שעות) הכוללת הכשרה בפסג”ה ומפגשי לווי אישי.
מה לומדים?
שנה א’ (30 שעות)
• קהילה כמרחב משמעות.
• האני המוביל – פיתוח מיומנויות הנחייה והובלה.
• מחזור למידה: זיהוי צורך ובחירת נושא הקהילה, חקר פרקטיקה מבוסס ייצוגים.
שנה ב’ (30 שעות)
• ההכשרה תיעשה בקהילות לפי צורך ועניין ותקדם למידה עצמית.
• העמקה במחזור הלמידה בדגש על חקר ייצוגים.
• תהליכים רפלקטיביים על הנחייה והובלה.
ישנה אפשרות להמשך הכשרה בשנה ג’ ב”הנחיית קבוצות” (מסלול ייעודי למורים.ות מובילים.ות בבר אילן)
הרכישה דרך מערכת גפ”ן – השקפה בגפ״ן
איך לומדים?המפגשים מתקיימים בימי שני תמהיל המפגשים: |
למי מתאים?מורות ומורים בבתי הספר בעיר, בעלי וותק של 4 שנים לפחות, המבקשים להתקדם לתפקיד של הובלה בבית ספרם, להוביל שינוי ארגוני, ולהשפיע על האופן בו לומדים מורים ותלמידים. |
תנאי קבלההקבלה למסלול מותנית בהמלצת מנהל.ת |
ראש המסלול
רחלי כהן ברנדיס – מנהלת תחום קהילות למידה, אחראית מרחב הסימולציה. פסג”ה תל אביב -יפו
תואר שני בחינוך מיוחד – התמחות בחינוך חירשים וכבדי שמיעה. מומחית בלמידה בקהילות. מנחה פדגוגית. |