הדרכה הנחיה וליווי

תואר שני בהערכה בחינוך M.Ed במגמת ניהול נתוני SEL


בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית בארץ וברחבי העולם בעיסוק בלמידה רגשית- חברתית (SEL). לצד זאת, אחד האתגרים המרכזיים שעימם מתמודדת מערכת החינוך והגופים המחקריים המובילים בתחום נוגע להערכה ולמדידה של מיומנויות רגשיות וחברתיות.

ראשת המסלול:

ד”ר מיכל לוי קרן

התואר השני בהערכה בחינוך M.Ed במגמת ניהול נתוני SEL, הנלמד בסמינר הקיבוצים, הינו תכנית ייחודית בשיתוף פעולה עם עיריית תל-אביב ואוניברסיטת רייכמן. הלימודים בתכנית יעניקו לכם הזדמנות לקחת חלק פעיל ומשמעותי בתהליך ההובלה של נושא זה בעיר תל-אביב, כחלק בלתי נפרד מהמודל שפותח להטמעה מערכתית של למידה חברתית-רגשית.

מה לומדים?

התכנים בתכנית יעסקו במגוון נושאים כמו היכרות עם כלי הערכה בנושא של SEL, פרקטיקות לפיתוח התבוננות וצמיחה אישית, הערכה רב-ממדית של ילדים בדגש על מיומנויות בין-אישיות ותוך-אישיות,; הובלת צוותי עבודה; מתן משוב מקדם ללומדים ולצוות החינוכי, שילוב בינה מלאכותית (AI) בתהליכי ניהול והערכת תוכניות למידה חברתית רגשית, ועוד. 

בנוסף, תקבלו תעודת רכז הערכה בית ספרי מטעם הרשות הארצית למדידה והערכה. 

התעודה מקנה אפשרות לקבל גמול ולעבוד כרכז הערכה בבית הספר. 

• גמול ייעודי לתפקיד רכז הערכה בשיעור של 6% (למורים המועסקים לפי הסכם אופק חדש או עוז לתמורה)
• מענקי החזר שכל על פי כללי משרד החינוך לעומדים בתנאים 

טופס מתעניינים

איך לומדים?

• יום בשבוע (יום ד’) במתכונת היברידית
• שנתיים אקדמיות (4 סמסטרים)
התכנים מותאמים לאופי הייחודי של העשייה החינוכית בעיר תל-אביב, בליווי של מנטורינג אישי לאורך כל התואר, ובליווי של עיריית תל-אביב ואוניברסיטת רייכמן
אפשרות ללמוד במסלול עם תזה
אפשרות לשלב במחקר נושאים המשיקים להיבטים של SEL כמו רובוטים חברתיים וסוגיות בנושאי סביבה, וזאת דרך שיתופי פעולה עם תכניות אחרות לתואר שני במכללה (“טכנולוגיה בחינוך” ו”חינוך סביבתי”). 

למי מתאים?

עובדי הוראה הרוצים להתפתח כמנהיגים פדגוגיים שמובילים את נושא ההערכה של תהליכי SEL באופן מובנה ומתמשך, תוך הפיכת המוסדות בהם עובדים לארגונים לומדים המשתפרים באופן מתמיד.

תנאי קבלה

• תואר ראשון בציון 80 ויותר
• ניסיון בתחום ההוראה או ההדרכה (בחינוך הפורמלי או הבלתי פורמלי)
• ראיון