התמחות בהובלת תהליכי למידה דיגיטליים
מסלול ההתמחות בפדגוגיה דיגיטלית יספק ארגז כלים ופרקטיקות לשילוב תהליכי למידה הוראה, למידה והערכה היברידיים בחיי היום יום בבית הספר. למסיימי המסלול ייפתח אופק לתפקיד רכז.ת תקשוב בית ספרי ו/או תפקידי הדרכה והנחייה במחוז או במרכז פסג”ה תל-אביב-יפו.
מנחת המסלול:
קרן אלימלך
בשנתיים האחרונות התנסנו בשילוב כלים דיגיטליים בתהליכי הוראה למידה והערכה. עכשיו זו ההזדמנות שלנו לקחת את הניסיון שצברנו ולהטמיע תהליכי הוראה ולמידה דיגיטליים בשגרה.
במסלול “פדגוגיה דיגיטלית” נעמיק בעקרונות הוראה ולמידה היברידיים ונתנסה בפרקטיקות הוראה ובכלים דיגיטליים הנשענים על עקרונות פדגוגיים.
ההתמחות בפדגוגיה דיגיטלית הינה מסלול פיתוח מקצועי בן שנה וחצי (90 שעות).
מה לומדים?
שנה א’ (60 שעות)
• עקרונות הוראה למידה בסביבה דיגיטלית.
• אוריינות מידע ואוריינות דיגיטלית – תחומי ליבה, בדגש על דמות בוגר מערכת החינוך ומיומנויות SEL.
• מודלים יישומיים להוראה היברידית – SMAR ,TPACK, גריסון ועוד…
• יישומים של תהליכי הוראה ולמידה היברידיים החל משלב התכנון ועד שלב הערכה, דרך עקרונות פדגוגיים: שיתופיות, דיפרנציאליות, לומד עצמאי, SEL, מעורבות לומד ולמידה התנסותית.
• “מבפנים החוצה ולהיפך“- מה הכלי הדיגיטלי מזמן לי פדגוגית.
• תכנון מהלכי הוראה ולמידה היברידים בהלימה לדיסיפלינות.
• יום למידה היברידי – איך עושים את זה נכון?
• למידה דרך רשתות חברתיות.
שנה ב’ (30 שעות)
התנסויות בבית הספר-חיבור מול מובילים בשטח יעץ וליווי קבוצתי/פרטני.
הבטים פדגוגיים – התאמת אתגרים ללומדים.
• למידה היברידית בתוכנית הלימודים – חיבור מול רכזי מקצועי.
• סדנאות מיצוב ויזמות– איך אני מביא ערך בזכות הידע שלי – איך מתחילים להניע שיח ותהליך.
איך לומדים?המפגשים יתקיימו בימי שני בין השעות 16:00-19:00 אחת לשבועיים הלמידה סינכרונית, וא-סינכרונית וחלק מהמפגשים ייערכו פנים אל פנים. |
למי מתאים?מורות ומורים בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים, המאמינים כי הלמידה הדיגיטלית היא חלק בלתי נפרד מתהליכי הוראה, למידה והערכה בית ספריים ומעוניינים לקדם ולהוביל את שילוב הלמידה הדיגיטלית בשגרת בית הספר. |
תנאי קבלההקבלה למסלול מותנית בראיון אישי. המעבר משנה לשנה מותנה בעמידה בחובות הקורסים ובתיאום עם מנהל.ת בית הספר |