מסלולי פיתוח מקצועי לקריירה בחינוך

תפקידי ניהול והובלה


ההכשרות בתפקידי ההובלה והניהול מיועדות לצוותי חינוך הפועלים בעיר תל-אביב-יפו ומהוות חלק מהעצמת סגלי החינוך בעיר. ההכשרות מיועדות לא.נשים שגדלו וצמחו באקו סיסטם העירוני, ומעוניינים לקחת חלק בקידום חינוך ציבורי איכותי מבוסס ערכים דמוקרטיים הומניסטיים לכל קהילה בעיר. אנחנו מזמינים אותך לפרוץ דרך, לקדם שויון ושויון הזדמנויות ולהוביל בקהילה בה גדלת.

 

סגנים חדשים  

מנחות: ליבנת בביוף, לאה קורן איסוביץ’

מה לומדים: הגדרת תפקיד, תהליכי קבלת החלטות, ידע ומיומנויות על הנעת תהליכי שינוי בארגון, היכרות עם נהלי משרד החינוך ורפורמות אופק חדש/עוז לתמורה, היכרות עם מפת הפדגוגיה התומכת של העיר תל-אביב-יפו, תכנון תוכניות, בקרה על תוכניות, תרגום חזון לצעדים אופרטיביים, פיתוח מקצועי למורים. דרכי הוראה, למידה והערכה, מיומנויות הובלת צוות, מיומנויות גישור, היכרות עם מערכות ניהול הידע של משרד החינוך, שיקולי דעת בחלוקת משאבים, אפשרויות גיוס המשאבים, תקשורת מגייסת, ניהול קונפליקטים, הקשבה אמפטית. אתיקה. 

קהל היעד: סגני מנהלים ומנהלות בשנתם הראשונה בתפקיד. 

איך לומדים: 70 שעות שנתיות. מפגשים פנים אל פנים, מפגשים סינכרוניים ואסינכרוניים. סיור/ים בבתי ספר. מפגשים עם סגנים פעילים וותיקים. סדנאות עם מנחים חיצוניים.
מפגשי הלמידה מתרחשים ביום ד’, בשעה 16:00 פעם בשבועיים במשך שנה.


קהילת סגני מנהלים 

הנחיה: תום הגלעדי, רחל שביב 

מה לומדים: קהילה מקצועית לומדת של סגני מנהלים בהקשרים רלוונטיים לתפקידי הסגנ.ית בבית הספר. מטרות הלמידה ודרכי הלמידה יעוצבו ע”י המשתתפים בהתאם לצרכים של חברות וחברי הקהילה. בשנת תשפ”ב בחרה הקהילה למקד את הלמידה בשני נושאים: שימור מורים, והגדרת תפקיד וזהות סגנית המנהל.
הקהילה מהווה מוקד התייעצות ושיח בסוגיות העולות מחיי הסגנית במרחב המאפשר יעץ, למידה ורפלקציה של עמיתים בנוגע לתפקיד על כל היבטיו המגוונים. 

קהל היעד: סגני מנהלים מכהנים בעיר תל-אביב-יפו. 

איך לומדים: 40 שעות שנתיות. יום ד’ בשעה 16:30 פעם בשלושה שבועות במשך שנה. מפגשי הלמידה מתקיימים באופן סינכרוני, א סינכרוני, פנים אל פנים ובסיורי “צא ולמד” בבתי ספר. הלמידה בקבוצות קטנות המתקבצות סביב נושאי עניין ולמידה משותפים. בנוסף, יתקיימו סדירויות יעץ אישי. 


רכזים פדגוגיים יסודי – שנה א’ + שנה ב’ 

מנחה: רחלי כרמון 

מה לומדים: הגדרת תפקיד הרכז הפדגוגי, בירור תחומי האחריות של הרכז ורכישת כלים מעשיים לעמידה בתחומי אחריות זו. למידת עמיתים המבוססת על נסיון שמביאים הרכזים משטח. רכישת כלים למיפוי בית ספרי ובניית תכניות עבודה מבוססות נתונים. בניית תכנית פדגוגית מערכתית רב שנתית. הובלת שינויים ויוזמות וטיפול בקונפליקטים והתנגדויות. מיומנויות הנחייה, תקשורת ניהול והובלת צוותים. בניית מודל הערכה בית ספרית.

קהל היעד: מועמדים לתפקיד רכז פדגוגי בית ספרי או מי שמכהן כרכז פדגוגי בית ספרי. 

איך לומדים: 30 שעות בשנה א’, 30 שעות בשנה ב’.
מפגשי למידה של שנה א’ ושנה ב’ יתקיימו ביום ד’ בשעה 16:00
מפגשי הלמידה מתקיימים באופן סינכרוני, א סינכרוני, פנים אל פנים. בנוסף, יתקיימו סדירויות יעץ אישי. 


רכזים פדגוגיים על יסודי – שנה א’ ושנה ב’

מנחה: הראל גוטשטיין 

מה לומדים: הגדרת תפקיד הרכז הפדגוגי, בירור תחומי האחריות של הרכז ורכישת כלים מעשיים לעמידה בתחומי אחריות זו. למידת עמיתים המבוססת על נסיון שמביאים הרכזים משטח. רכישת כלים למיפוי בית ספרי ובניית תכניות עבודה מבוססות נתונים. בניית תכנית פדגוגית מערכתית רב שנתית. הובלת שינויים ויוזמות וטיפול בקונפליקטים והתנגדויות. מיומנויות הנחייה, תקשורת ניהול והובלת צוותים. בניית מודל הערכה בית ספרית.

קהל היעד: מועמדים לתפקיד רכז פדגוגי בית ספרי או מי שמכהן כרכז פדגוגי בית ספרי.

איך לומדים:
שעות בשנה א’, 30 שעות בשנה ב’ – טרם נקבע מועד למפגשי הלמידה של שנה א’
מפגשי למידה של שנה ב’ יתקיימו ביום ב’ בשעה 16:00.
מפגשי הלמידה מתקיימים באופן סינכרוני, א סינכרוני, פנים אל פנים. בנוסף, יתקיימו סדירויות יעץ אישי. 


מנהיגות חינוכית על יסודי 

מנחה: הראל גוטשטיין  

מה לומדים: דיאלוג אל מול מודלים ניהוליים, מנהיגותיים וארגוניים לצורך הבניית תפיסות ניהוליות חינוכיות. פיתוח תפיסה ורכישת כלים להובלת צוותים ברוח מגדלורי העיר. הרחבת נקודת המבט ותפיסת המנהיגות החינוכית דרך מפגש עם דמויות מנהיגותיות חינוכיות בעמדות מפתח. התנסות בתהליכים יזמיים וחשיפה לפרקטיקות מעולם היזמות החינוכית. חשיפה למודלים ולתפיסות ניהוליות דרך מפגש עם מנהלי בתי ספר. סיורים ומפגשי העשרה והשראה עם הוגים מתחום החינוך.

איך לומדים: מפגשים פנים אל פנים, סינכרוניים ואסינכרוניים. סדנאות מנהיגות. סיור/ים בבתי ספר ומפגש עם מנהלים. הרצאות אורח מפגש עם דמויות מפתח במנהיגות החינוכית הרשותית ושל משרד החינוך. מפגשי הלמידה מתרחשים ביום ב’, בשעה 13:30 פעם בשבועיים במשך שנה.

קהל היעד: סגנים, רכזים, יזמים •בעלי.ות מוטיבציה ופניות להתפתחות מקצועית במערכת החינוך בעיר 

תנאי קבלה: תעודה ורישיון הוראה חובה •תואר שני או במהלכו  •בעלי.ות ניסיון רלוונטי והמלצות המנהלים.ות.


מנהיגות חינוכית יסודי 

מנחה: רחלי כרמון 

מה לומדים: תפיסה וכלים להובלת צוותים ברוח מגדלורי העיר וחינוך מבוסס קשר. פיתוח תפיסה פרו אקטיבית יזמית והרצון להשפעה על הקהילה מבית. תהליכי מיפוי וזיהוי אתגרים מערכתיים, מנגנונים וסדירויות לקידום ומימוש התשוקות החינוכיות. הובלת שינוי וחדשנות. שיח ומשוב מקדם. גיבוש קהילת מורים. הגדרת תפיסות ניהוליות וחינוכיות עצמיות. התנסות ביצירת שיתופי פעולה בין מערכות שונות עירוניות. דיאלוג עם קהילה.  

איך לומדים: פרקטיקות הנחייה ולמידה ברוח התפיסה המגדלת, SEL וחינוך מבוסס קשר. סימולציות והתנסויות בתוך קבוצה ומחוץ לקבוצה. מפגשים עם מנהלות ומנהלים, מנהיגים בחינוך מטעם הרשות, מנהיגים בחינוך במשרד החינוך, ביקורים בבתי הספר. חקר מקרים. מפגשי הלמידה מתרחשים ביום א’, בשעה 13:30 פעם בשבועיים במשך שנה. מאחר וחלק מהלמידה מרחשת בבתי הספר בשעות הבוקר נבקש לשמור על גמישות גם ללמידה בבקרים לעיתים.  

קהל היעד: סגנים, רכזים, יזמים •בעלי.ות מוטיבציה ופניות להתפתחות מקצועית במערכת החינוך היסודית בעיר. 


לימודי תואר שני (M.Ed) “ניהול מערכות חינוך” – מסלול ייחודי של מכללת סמינר הקיבוצים להכשרת עתודה מנהיגותית חינוכית רשותית 

ראש המסלול: ד”ר גדי ביאליק 

מה לומדים:
למידת בסיסי ידע תיאורטיים בתחומי הניהול מחולל השינוי, המנהיגות החינוכית, מדיניות החינוך ומנהיגות פדגוגית המותאמת למאה ה-21.
הכרות מעמיקה עם הרשות המקומית דרך העשייה החינוכית-חברתית שבה.
התנסות מעשית בהובלת מיזמים ותהליכי שינוי וחדשנות, בכלים מחקריים-ישומיים.
ליווי מנטוריאלי של תהליכי פיתוח ומנהיגות אישיים.
למידה ועבודה בקבוצה ייחודית ונבחרת של אנשי ונשות חינוך מהרשות, ובניית רשת מקצועית משמעותית.  

קהל היעד:
• מורות ומורים המעוניינות.ים להשתלב במנהיגות החינוכית הרשותית הפועלים ברשות המקומית ו/או גרים בה.
• בעלי תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה ותעודת הוראה (ניתן להתקבל גם ללא תעודת הוראה באישור מיוחד).
• ראיון קבלה משותף למכללת סמינר הקיבוצים, לרשות ולפסג”ה תל-אביב-יפו. 

איך לומדים: יום לימודים פעם בשבוע (יום חמישי) למשך שנתיים.
לאחר סיום הלימודים לתואר השני, תוכלו להשתלב בתכנית העירונית “מנהיגות חינוכית” ולהמשיך לתפקידי ניהול בעיר.

מפגשי הלמידה מתקיימים באופן סינכרוני, א-סינכרוני ופנים אל פנים במכללת סמינר הקיבוצים.