מרכז הסימולציה

אצלנו בסדנת הסימולציה, הצוות החינוכי יכול לחוות, במרחב בטוח ותומך, מצבי קונפליקט מוכרים מהסביבה החינוכית.

הסימולציה מאפשרת לצוות לחוות את הסיטואציה, להתבונן בה יחד, לנתח וללמוד כלים יישומיים להתמודדות מיטבית. 

נשמח להיות בקשר!

אודות

למה סדנת סימולציה?

שגרת העבודה של צוותי הוראה רצופה בהתמודדות עם קונפליקטים ואתגרים בינאישיים – החל ממפגש עם התלמידים בכיתה סביב אתגרים חברתיים וסוגיות של ניהול כיתה, הגברת מוטיבציה, נושאי משמעת ועוד, וכלה במפגש עם עמיתים ובעלי תפקידים במרחב החינוכי ועם הורים.
התמודדות זו עלולה להוביל לעיתים לתגובות אוטומטיות לא רצויות, שלא תמיד תואמות את האני-מאמין של איש החינוך.

איך אפשר לשפר את דרך ההתמודדות עם קונפליקטים אלה? איך ניתן ללמוד להגיב בצורה מושכלת, משוכללת ואפקטיבית יותר שהולמת את תפיסת עולמנו?

אנו מזמינות צוותים חינוכיים להשתתף בסדנת סימולציה התנסותית המדמה מצבים אמיתיים מחיי בית הספר (או הגן) בסביבה בטוחה ותומכת. הסימולציה תאפשר לחוות את מצבי הקונפליקט במרחב בטוח ומכיל, להתבונן יחד, לנתח וללמוד כלים יישומיים להתמודדות מיטבית עם מצבים אלו. החוויה הצוותית המשותפת מחזקת את החוסן אישי של המורה בד בבד עם הגברת הלכידות של הצוות.

 

 

בשנים האחרונות ערכנו במרכז פסג"ה תל-אביב-יפו  סדנאות סימולציה למאות אנשי צוותים חינוכיים, כתבנו עשרות תרחישי מקרה חינוכיים וצברנו נסיון נרחב בליווי והנחיה של קבוצות סביב סוגיות מאתגרות האופייניות למרחב החינוכי.

התוצאות מדברות בעד עצמן – הסדנאות בעלות אימפקט משמעותי והמשתתפים מעידים כי הן פרקטיות ומלמדות, עוסקות במצבים מציאותיים ומעניקות כלים לדיאלוג ולהתמודדות. המשתתפים בסדנה ציינו לטובה את ההנחיה המקצועית, הקשובה והאמפטית.

ניתן להביא סוגיות מגוונות לסדנת הסימולציה, בהתאם לצרכים העולים מן השטח.
לקראת הסדנה נערוך עם נציג.ת הקבוצה פגישת הכנה לצורך בירור צרכי הקבוצה ובהמשך נכתוב עבורכם.ן תרחישים מותאמים ומדוייקים.

סוגיות לדוגמה: דילמות ואתגרים בשיח עם הורים, סוגיות בניהול כיתה, שיחות עם תלמידים.ות, תקשורת מול בעלי תפקידים, אתגרים בניהול שיח פוליטי בכיתה, התמודדות עם סוגיות של מורים חדשים ועוד.

מסלולים אפשריים:
סדרת סדנאות או מפגש חד פעמי.
סדנה כחלק מתהליך פיתוח מקצועי בית-ספרי.
ניתן לקיים את הסדנה בשפה העברית או הערבית.

– היערכות טובה יותר להתמודדות עם אתגרי היומיום.
– היכרות עם המנגנונים האוטומטיים שמפעילים אותנו.
– כלים פרקטיים לשיח בין אישי רגיש ואפקטיבי עם קולגות ועם תלמידים/ות.
– חיזוק החוסן של איש הצוות החינוכי.
– גיבוש הצוות החינוכי.

צוות

אמילי שמלה