הסדנה לפדגוגיה מייקרית

שנת 2005 מהווה ציון דרך בתרבות המייקרים. בשנה זו יצא לאור מגזין Make ונערכה תערוכת המייקרים הראשונה. פריחתה של תופעת המייקרים, אנשים יצירתיים הממציאים ובונים דברים בעצמם תוך שילוב של טכנולוגיות מתקדמות ומלאכות מסורתיות,  התאפשרה הודות לשתי מגמות. האחת קשורה נגישות לחומרים בעקבות הוזלה של פיתוחים בתחום הטכנולוגי והשניה קשורה לנגישות המידע הודות לשיתוף בידע ברשתות החברתיות.

עקרונות התנועה המייקרית ביניהן סקרנות, חקר, עבודה עצמאית ושיתופית, למידה תוך כדי עשייה, השתלבו היטב בתפיסות החינוך החדשות והאפשרות להתנסות ולתרגל מיומנויות שידרשו מהלומדים בעתיד היו הזרז לניצנים הראשונים של הקמת מרחבים מייקרים במערכות החינוך.

בתהליך הקמה והפעלת המרחבים המייקרים בבתי הספר נשארו סוגיות רבות ללא מענה מספק, שכן המשמעות של הכנסת מרחב מייקרי לבית ספר היא פדגוגית בעיקרה וממוקדת ביצירת החיבורים הנכונים בין הפדגוגיה לעקרונות המייקריים.
הסוגיות: מה נדרש מבית ספר על מנת להקים מרחב מייקרספייס? כיצד מכשירים את צוותי החינוך? אילו שגרות ארגוניות נדרשות להפעלת מרחב זה? כיצד משתלבת הלמידה המייקרית בתחומי הדעת? האם המייקרינג הוא תחום נפרד? כיצד מפתחים פרויקטים מייקרים? מי עושה זאת? כיצד מעריכים פרויקט מייקרי? כיצד מעריכים את התוצר או את התהליך? מעסיקות את אנשי החינוך בשיח ועדיין, על רובן, אין תשובות מספקות.

צוות הסדנה במרכז פסג”ה תל-אביב-יפו בוחן את הפדגוגיה במרחב המייקרי ומבנה תוך כדי, מענה לאותן סוגיות.
בסדנה מוצעים מסלולי פיתוח לצוותים המבקשים לשלב פדגוגיה מייקרית בבית ספרם. המהלך מתבסס על הכשרה והתנסות בעקרונות הפדגוגיה המייקרית בשילוב עם לווי בתכנון ופיתוח המרחב הבית ספרי ודרכי ההוראה מותאמים.
במהלך שנת הלימודים תש”פ, בנוסף ללווי בתי הספר, נקיים אחת לחודש מפגש של קהילה מייקרית לומדת ומפתחת ונייצר לנו את מאגר הפעילויות המייקריות ודרכי הערכה מותאמים להן.

מסלול פיתוח מקצועי בפדגוגיה במרחב מייקרי ייפתח ב1.1.20

הבלוג של הסדנה לפדגוגיה במרחבי מייקרס

בשנתיים האחרונות תחום המייקרס נכנס לבתי הספר בארץ, בחלק מהמקרים דבר זה נעשה על-ידי מפעיל חיצוני ובמקרים אחרים בזכות כוחות פנימיים.

דרך הבלוג אנחנו בוחנים דרכי הוראה למידה במרחבי מייקרס בבתי הספר ומנסים לעורר דיון פעיל בעניין

לבלוג שלנו