פדגוגיה משחקית

למידה מתרחשת כאשר התלמיד מגלה עניין וסקרנות.

למידה משחקית
משחק הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לגייס את הלומדים למעורבות ופעילות אקטיבית.
ניתן לעשות שימוש מגוון בפעילויות משחקיות בתהליכי הוראה למידה הערכה:

פעילות עם משחקי קופסא, משחקי חברה, משחקים שפיתחו מורים בתחומי דעת שונים להקניה, חזרה ותרגול או ארגון תכנים יחד עם הלומדים בתבניות משחק במהלך פעילות לימודית או כאמצעי להערכה חלופית.

ניתן לעשות שימוש גם במשחוק (gamification)
מושג זה מתייחס לשימוש באלמנטים משחקיים בהקשרים שאינם משחקיים, לצורך הגברת העניין בפעילות וליצירת מעורבות. כאשר יוצרים לפעילות מעטפת משחקית.
השימוש במשחוק יוצר סקרנות, הנאה ותוך כדי גם הנעה- אקטיביות של הלומדים.

באמצעות פדגוגיה המשחקית נחשפים הלומדים לידע חדש, מיומנויות וכישורים הנדרשים כיום ובעתיד: עבודת צוות, שיתוף פעולה, תכנון, דחית סיפוקים, עמידה בכללים, חשיבה יצירתית ותכנון אסטרטגי.

כאשר הלומדים משחקים הם אינם שמים לב כי מתקיים תהליך למידה. 

כשמשחקים, כל קושי מהמפגש עם חומר לימודי הופך לאתגר בו ניתן גם לטעות ומטעות זו לומדים. מידע שמתקשים לזכור או לשנן הופך במשחק לחוויה שאותה צריך לצלוח כדי להצליח.

שילוב משחקים בתהליכי הוראה למידה הערכה מעשיר את החוויה הלימודית, מספק הזדמנויות ללמידה רלוונטית ואותנטית, יוצר הנאה והתלהבות מיידית, מעורר מוטיבציה ועניין ומשפר את האווירה במרחבי הלמידה.

לרשותכם עומד המרכז הישראלי למשחקים אותו הקימה מרגלית עקביא ובו ספרות מקצועית עשירה ומגוון גדול של משחקים ישנים וחדשים, בנוסף בסדנה, המתמחה בפדגוגיה משחקית, מאגר גדול של משחקים שפותחו בתחומי הדעת השונים על ידי מורים.

ניתן לתאם יעוץ אישי וצוותי לפיתוח משחקים ופעילויות משחקיות בתחומי הדעת השונים או לשיפור האקלים החברתי-רגשי.

אתם מוזמנים לקחת חלק בפיתוח מקצועי במסלולים שונים:
א. פדגוגיה משחקית במסלול הכשרה של 30 שעות
ב. קורס הכשרה למנחי פדגוגיה משחקית

למידע נוסף