מאמני חדשנות בחינוך

למי מיועד? רכזים, מורים מובילים בתחום חדשנות ויזמות חינוכית.

במציאות המשתנה תדיר, בה רבה העמימות ואין יותר אמת אחת, נדרשים אנו בעצמנו, לייצר, ליזום ולהציע פתרונות חדשניים בכל תחום בחיינו.

כך, גם בחינוך: כדי להיות רלוונטיים לתלמידנו ולקהילות סביבנו במציאות מתחדשת, חובה עלינו למצוא מענים לאתגרים חינוכיים בעלי ערך לקהילות הרלוונטיות שלהם, ולממשם באופן מוצלח בשטח החינוכי. המורה, מאמן החדשנות בחינוך, יהיה בעל היכולת להטמיע בארגונו החינוכי D.N.A יזמי, שיאפשר לכל אחד לקדם רעיונות חדשניים, לשתף אחרים ולהשפיע על איכות החוויה הלימודית בעיר.

תכנית מאמני החדשנות בחינוך תסייע להקמת תשתית של מאמני חדשנות, על פני כל הרצף החינוכי. תשתית זו, תסייע לקידום חינוך מתקדם ודמוקרטי בעיר חכמה (צמצום פערים ושוויון הזדמנויות לכל).

חשוב לציין, שהתכנית מבוססת על תכנית מאמני חדשנות מצליחה, שיזמה יחידת החדשנות בעיר שמיושמת בכל מחלקות העירייה מזה ארבע שנים בהצלחה רבה.

אנו רואים בנבחרת זו חלוצים חינוכיים השותפים למהלך עירוני, שיזמה יחידת החדשנות העירונית.

לתכנית ייבחרו לפחות שני מורים מובילים מאותו ארגון, מהתחום הפדגוגי דיגיטלי, שיעברו הכשרה כמאמני חדשנות. ההכשרה מקיפה וכוללת נושאים מגוונים: חשיבה יצירתית ומעצבת בחינוך, מתודות ליזום וקידום פרויקטים/מיזמים, כלים ופלטפורמות טכנולוגיים בעלי ערך ליוזמות, עמידה מול קהל ועוד. המאמנים יעבדו בבתי הספר שלהם על הטמעת תפיסת החדשנות בקרב מורים נוספים, יסיעו באיסוף רעיונות חדשניים וליווי הרעיונות עד למימושם.

הגדרת תפקיד:

מאמן החדשנות בחינוך הוא מורה בעל מוטיבציה גבוהה לקחת חלק בתכנית, הערכת הממונים עליו חיובית והוא מפגין יצירתיות, יוזמה ועצמאות בתפקיד.

מאמני החדשנות יהוו “סוכני שינוי” וילוו את המורים בבתי הספר, לעבר חשיבה חדשנית מתמשכת. מורים שהרעיונות  שלהם ייבחרו למסלול, יקבלו סיוע וליווי של אנשי המקצוע בפיתוח של הרעיון ויישומו.

יוצע למאמני החדשנות המצטיינים, להיות מנטורים בקורס הבא למשתתפים החדשים.

דרישות המסלול:

מאמן החדשנות ישתתף בכל מפגשי הקורס

מאמן החדשנות ייזום מיזם משותף במהלך הקורס ויישמו בארגון החינוכי

מאמן החדשנות יעביר לכל עובדי יחידתו (בפעם אחת או בחלקים) הדרכה בנושא החדשנות בארגון (תינתן ערכה מוכנה)

מאמן החדשנות יעודד את חבריו ליזום ולהגיש רעיונות לתכנית

מאמן החדשנות יקרא כל רעיון שיוגש מקהילתו ויסייע לעובד שהעלה רעיון לבחון את הצורך, לערוך מחקר קטן ולהראות את יעילות הפתרון (זאת לפי הכלים שילמד בקורס)

מאמן החדשנות ישתתף במפגשים תקופתיים (אחת לחודש/חודשיים/רבעון) בהם יפגוש את שאר מאמני החדשנות, ישתף מידע ויתרום מניסיונו וכן ידווח על פעילותו במחלקתו.

שימו לב…

נפתח מסלול שנה ב’- לבוגרי מסלולי מאמני חדשנות שנה א’

 

אירוע סיום מאמני חדשנות
אירוע סיום קורס מאמני חדשנות בחינוך!
ב-13.6 התקיים אירוע סיום קורס מאמני חדשנות בחינוך בסיטי זון, חממת ניסויים לעיר חכמה.
קורס מאמני החדשנות בחינוך הינו קורס ייחודי המתקיים בשיתוף פעולה הדוק בין מינהל החינוך ויחידת החדשנות בעיריית תל אביב-יפו ומרכז פסג”ה תל אביב-יפו.
במהלך השנה מורים מהגיל הרך, החינוך המיוחד ומהחינוך היסודי השתלמו בקורס ייחודי בו למדו והתנסו בכלים לחשיבה רעיונית, גיבשו ופיתחו רעיונות שהפכו למיזמי חינוך.
באירוע הסיום הוצגו 14 מיזמים כאשר שלושה מיזמים מתוכם נבחרו לעלות לתחרות החדשנות העירונית שתיערך בחודש נובמבר במעמד ראש העירייה מר רון חולדאי.
הישג גדול הוא למערכת החינוך ששלושה מתוך ששת המיזמים שיעלו לשלב הגמר עוסקים בייעול וטיוב תהליכי הוראה.למידה.הערכה.
שלושת המיזמים הזוכים הם:
* MOVEMATIC- חווית למידה אחרת – פיתוח משחקים לימודיים מבוססי VR המשלבים תנועה, טכנולוגיה ולמידה- בי”ס אג’יאל, פדילה פאתן ונאצר ולאא
* JOBONN הכשרה מקצועית מונגשת לתעסוקה- תכנית השמת ילדים בשוק התעסוקה- בי”ס און, ענת רכטמן
* אפשר גם אחרת- תכנית חינוכית חדשנית לגיל הרך המבוססת על מודל 4EMODEL – מודל ארבעת היסודות (ניהול עצמי של הילדים | מרכזי למידה משתנים | צוותים מיומנים | התאמת אביזרי למידה וטכנולוגיה) -אשכול גנים בבלי, ויולט מאיר

ברכות לזוכים ונתראה בקורס מאמני חדשנות שייפתח בשנה הבאה.