מכוונות עצמית בלמידה

מסלול מכוונות עצמית למורים

פרטים כלליים אודות המסלול:

-המסלול מתקיים בפסג”ה תל אביב, עד 25 מורים בכל קבוצה. מיועד למורים בודדים, לא לצוותי חינוך, ניתן להגיע מספר מורים מבית ספר.

-היקף: 30 שעות אקדמיות

-תאריכי המפגשים: יעודכנו בהמשך, חלק מהמפגשים הם א-סינכרוניים.

 

מדוע להצטרף למסלול?

-מורים המעוניינים לחוות בעצמם תהליך של למידה במכוונות עצמית (לבד ובצוות לומדים)

-מורים המעוניינים לשהות בתהליך של למידה, בחווית הלומד ולא בחווית המלמד, לחוות אתגר, התמודדות עם מסע למידה באופן בלתי אמצעי, הזדמנות לתהליך אותנטי ובחירה של אתגר לפי צורך.

-השתתפות בתהליך מונחה, דוגמה להנחיית מכוונות עצמית: יישום של למידה היברידית, הנחיית מסע למידה, הנחיית רפלקציות, תהליכי בניית קבוצה ודגש על תהליכים חברתיים-רגשיים, הוראה ללא הקנייה.

 תוכן המפגשים:

מפגשים 3-1: בניית קבוצה בדגש על חיזוק תחושת השייכות ותהליכי בחירה הנובעים משיח צרכים.

מפגש 4: בחירת פרויקט קבוצתי ותכנון לוח זמנים: פרויקט אשר נבחר מתוך שיח וצורך משותף.

מפגשים 9-5: ביצוע הפרויקט: חלק מהמפגשים הינם א-סינכרוניים, תוך כדי ביצוע הפרויקט מתקיימות רפלקציות ושיפור התוצר והכנת יום השיא.

מפגש 10: הצגת הפרויקט, חגיגת הצלחות וכשלונות. חגיגת התהליך.

מפגש 11: מפגש מסכם ורפלקטיבי של המסלול, כולל התייחסות ל”מאחורי הקלעים”, הנחיית התהליך מצד המורה.