המרכז לגיל הרך בפסג"ה תל אביב-יפו שואף להוות מוקד מוביל בפיתוח מקצועי משמעותי ועדכני בתחום הגיל הרך, מתוך מחויבות עמוקה לטיפוח חינוך איכותי בגני הילדים בעיר.
המרכז לגיל הרך בפסג"ה תל אביב-יפו שואף להוות מוקד מוביל בפיתוח מקצועי משמעותי ועדכני בתחום הגיל הרך, מתוך מחויבות עמוקה לטיפוח חינוך איכותי בגני הילדים בעיר.
המרכז לגיל הרך בפסג"ה תל-אביב-יפו פועל מתוך ראייה הוליסטית לצרכיהן המקצועיים של הגננות, הגננים, ומקדם עשייה פדגוגית רלוונטית, חדשנית ומבוססת מחקר, בשיתוף פעולה עם כלל שותפי השדה.
מנהיגות גני הילדים הן מובילות חינוכיות ושותפות מלאות לדרך. מתוך כך, המרכז מעניק להן ליווי, השראה, כלים, מרחבי צמיחה והזדמנויות להתפתחות אישית ומקצועית, בהתאם לנטיות לבן, לחוזקותיהן ולצרכים העולים מהשטח.

המרכז פועל מתוך זיקה עמוקה לשטח ובחיבור רציף למדיניות המחוז והאגף לגיל הרך, במטרה להבטיח מענה מותאם, רלוונטי ואפקטיבי לצוותי הגיל הרך בעיר.
לצמוח, ללמוד ולהוביל שינוי בגן הילדים.

מנחה: איריס ברעם – מנתחת התנהגות מוסמכת
תחילת ההשתלמות: 30/12/25
בימי שני/שלישי בין השעות 15:00-17:30, באופן היברידי.
מספר פתרון למידה: 205853
מיועד לגננות שמעוניינות לרכוש כלים יישומיים ליצירת אקלים מיטבי בגן, לרבות עיצוב סביבה חינוכית, עידוד שיתוף פעולה של הילדים, פתרון בעיות, התמודדות עם התנהגויות מאתגרות וביסוס תקשורת מיטיבה ויעילה עם ההורים.

מנחים: ד"ר מאיה אייזנברג, יעל ארנון ורד ומגוון מורים מומחים
תחילת ההשתלמות: 23/12/25
בימי שלישי בין השעות 15:30-18:00, באופן היברידי.
מספר פתרון למידה: 204434
בהשתלמות ייחודית זו ייחשפו הגננות והגננים לרפרטואר מוזיקלי עשיר ומגוון וילמדו כיצד לשלב את המוזיקה כחלק מהותי מהעשייה החינוכית בגן. במהלך ההשתלמות יתנסו הגננות ביסודות שיטת תיפוף על הגוף, בשילוב רפרטואר חורפי חמים לימים קרים, וימשיכו בהעמקה ותרגול של השיטה סביב רפרטואר לקבלת שבת.
במהלך המפגשים יתקיימו התנסויות חווייתיות כגון שילוב בין מוזיקה ושפה באמצעות יצירות ושירים התומכים בתהליכי קריאה והסמלה של טקסטים, עיסוק במוזיקה כ"גשר אל הקשר" בין ילדים ובין הצוות החינוכי, ובניית קריטריונים לבחירת שירים איכותיים ומתאימים לגיל הרך.

** ההרשמה נסגרה **
מנחה: מירי אבהר
תחילת ההשתלמות: 4/1/26
בימי ראשון בין השעות 15:00-18:00, באופן היברידי.
מספר פתרון למידה: 204471
השפה נמצאת בכל מרחבי החיים שלנו וידוע כי ידע השפה מנבא הצלחה בלמידה. אולם, לא כל הילדים מתחילים מאותה נקודת פתיחה – וצמצום פערים בשפה עשוי להוות נקודת מפנה משנה עולמות לכל ילד וילדה בגיל הרך. במסגרת זו נעמיק בהבנת תשתיות השפה והאוריינות המוקדמת ובחשיבותן להתפתחות הקוגניטיבית, החברתית-רגשית והאקדמית של הילדים. נעסוק במוקדי ההתערבות המרכזיים: הרחבת ידע העולם ואוצר המילים, פיתוח השיח האורייני, טיפוח אוריינות מוקדמת וטיפוח אהבת הספר. בנוסף, ניחשף לאוגדן צמצום פערים ולדרכים בהן הספר משמש יסוד מארגן בלמידה בגן הילדים וכמצע להרחבת עולמות של ידע. לבסוף, נלמד עקרונות דידקטיים לקידום שפה ואוריינות בקרב ילדי הגן, באופן שיטפח סביבה עשירה, שוויונית ומזמינה ללמידה.