משחק בלמידה

בואו נשנה את כללי המשחק ונשדרג את תהליכי הלמידה!

סביבת למידה משחקית מהווה מרחב פדגוגי עשיר המקדם תהליכי למידה משמעותיים.

נשמח להיות בקשר!

אודות

פסג״ה ת״א-יפו אימצה את הגישה המשחקית מתוך אמונה אמיתית כי המשחק מאפשר לכל נושא ותהליך להיות הזדמנות ומקפצה להתפתחות ולמידה משמעותית.

אנחנו כאן כדי לסייע לכם.ן לרתום לומדים.ות באמצעות משחקים ולהעלות מוטיבציה ללמידה, להפוך את התהליכים הלימודיים למשחקיים, מהנים ומאתגרים, לייצר שיגרת למידה משלבת בין תוכן, ידע ותהליכים אישיים, קבוצתיים – ריגשיים וחברתיים.

המשימה שלנו היא לתת לכל איש ואשת חינוך את הכלים הפרקטים, לחבר בין התפיסות הפדגוגיות לכלים הישומיים והמתאימים לשטח ולמרחב האישי בו הוא והיא פועלים.

וזאת באמצעות:
1. פיתוח מקצועי מגוון ומעמיק המאפשר הכרות עם התפיסות שלנו, חשיפה לכלים פרקטיים משחקיים, התנסות אמיתית בשטח ולמידה דרך התבוננות משותפת.

2. מרחב פתוח לקהל לייעוץ, פיתוח ויצירת משחקים ויחידות התנסותיות.

3. הנגשת ידע וחומרים שיעלו כאן בעמוד שלנו בהמשך.

המשחק מעודד מעורבות בלמידה – הוא מאפשר מענה לשונות של הלומדים, לא רק בנטיות החושיות שלהם – חזותיים, שמיעתיים, טקסטואליים או מעשיים – אלא גם בסגנונות הלמידה שבאים לידי ביטוי במשחק:

למידה פעילה – המשחק מעודד תנועה, שיח, סימולציות ופתרון בעיות – כל אלה מחזקים מעורבות ותחושת מסוגלות.

למידה לוגית – משימות משחקיות המשלבות תבניות, חוקים ואתגרים חשיבתיים מספקות ללומד.ת מרחב לארגון, ניתוח, הבנה והסקת מסקנות.

למידה רפלקטיבית – משחקים יוצרים הזדמנויות להתבוננות פנימית, עיבוד חוויות ויצירת קשרים בין ידע קודם לחדש.

למידה התנסותית

אנו מאמינות.ים שלמידה היא תהליך פעיל שבו הידע נוצר אצל התלמיד באמצעות רפלקציה ועיבוד של התנסות וחוויה אישית, ואז מיושם בסיטואציה חדשה.

עקרונות ה-UDL
עיצוב אוניברסלי

נשאף לעצב ולתכנן סביבה לימודית בה כל לומד ולומדת יוכלו ללמוד בהתאם ליכולות, הצרכים והחוזקות שלהם.

המורה כמוביל.ה וכמנחה
תהליכי למידה

נרצה שהמרחב החינוכי יהווה מצע לצמיחה אישית, לקשרים אנושיים משמעותיים ולהתפתחות אישית של הלומדים והלומדות.
המורה כמטפח.ת סביבה בטוחה וגמישה שמעודדת למידת חקר, ביטוי אישי וחיבור בין ידע, תהליך ותובנות.

 

פיתוח מקצועי

הצטרפו אלינו!

התמחות פדגוגית במשחק בלמידה תאפשר לכן.ם להיחשף לגישה שלנו ולהעמיק בה, לקבל כלים פרקטיים ישומיים, להעשיר את הידע שלכם.ן ולהבין כיצד להשתמש במה שלמדתם.ן במרחב החינוכי שלכן.

משחק בלמידה בסיס

למי? פתוח לכולם.ן
למשך? 30 שעות
אופן הלמידה? היברידי
תאריך פתיחה? 4/11/25
פתרון למידה? 202120
תוכן? היכרות עם הגישה שלנו | מה זה משחוק בלמידה ואיך להפוך את הכיתה למרחב משחקי מסקרן | כלים פרקטים | תכנון מהלכים משחקיים | קצת על הנחייה במרחב משחקי.

 

 

משחק בלמידה מודולרי

למי? בוגרי.ות משחק בלמידה בסיס
למשך? 30 שעות
אופן הלמידה? היברידי – ניתן להרכיב יחידות הוראה לפי בחירה אישית
תאריך פתיחה? 19/11/25
פתרון למידה? 202125
תוכן? הרחבת ארגז כלים פדגוגי משחקי התנסותי | הנחייה והובלה במרחב ההתנסותי | שיח עמיתים ומרחב לחשיבה משותפת | פיתוח חומרים, משחקים | למידה והערכה מבוססת תוצרים.

הנחייה: יעל גוברין בשיתוף מנחים אורחים.

למידה מגוונת, פעילה, התנסותית, רפלקטיבית ומשחקית כמובן!

✔ למידת עמיתים
✔ למידה פעילה והתנסותית
✔ סביבה המאפשרת למידת גילוי
✔ שיח רפלקטיבי
✔ דרכי הערכה מבוססות תהליך ותוצר

צוות

מובילת תחום משחק בלמידה; מעצבת סביבות למידה ותוכן פדגוגי; ראש מסלול מנחי קבוצות

יעל גוברין

המאגר

  • פוסט
  • משחק בלמידה

מי (לא) אוהב לשחק?